Skriv med os nu
Ditte, 20 år
Jeg har det mærkeligt i kroppen fordi jeg er lidt “bicurious”, men jeg ikke vil være sammen med nogle andre end min kæreste
Jeg har været i forhold med min kæreste i to år nu (mand) og jeg har aldrig nogensinde følt mig så tæt eller forelsket i en person før. Vi havde langdistance og bor sammen nu<3
Problemet er at jeg (da jeg var single) primært så porno med kvinder og ja, brugte det. Og da jeg så mødte min kæreste så stopeede det jo bare naturligt da han tænder mig utroligt meget. Hans maskulinitet, muskler og bare at han er en mand
Men det var en pige til mit studentergilde der bare kyssede mig på munden som en “veninde kys” men efter fortalte hun mig hun var biseksuel som gjorde det ret mærkeligt for mig og meget ubehageligt da hun derefter hev fat i mig og fortalte hvordan hun godt “kunne” mig og at hvis mig og min kæreste slog op og jeg gerne ville prøve med hende så skulle jeg bare sige til osv, som jeg VIRKELIG ikke var klar på eller havde lyst til..
Jeg har aldrig haft lyst til en kvinde jeg har mødt i virkeligheden og jeg ved ikke om det er en pornaddiction der kunne spilde ind, men jeg har det mærkeligt i kroppen fordi jeg er lidt “bicurious” men jeg ikke vil være sammen med nogle andre end min kæreste og det gør mig ked af det at tænke på at tænde på kvinder når jeg er i et forhold som jeg elsker så meget.

GirlTalks svar
Kære Ditte❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Mange andre piger derude sidder med de samme tanker som dig, og kan igennem dit brev også få besvaret nogle af deres spørgsmål, så det er bare mega sejt at du har haft lyst til at skrive ind til os.❤️
Romantik, seksualitet og seksuelle lyster er emner som nogle gange virker let, men oftest er det meget kompliceret. Jeg vil gerne starte med at skille dit brev en smule ad, for at hjælpe dig bedst muligt.
Du nævner selv "pornoaddiction", men i dit brev fortæller du at du så porno, men efter du kom i et forhold er det stoppet. På mig lyder det ikke som en afhængighed, blot som at du har en seksuel lyst, og nysgerrighed. Der er intet galt med at se porno, og det at du primært har set det med kvinder betyder ikke nødvendigvis at du er tiltrukket af kvinder. Det kan også være fordi du lettere har kunne spejle dig i det, og opdage ting omkring din egen krop ved at se på andres kroppe - fx at alle kroppe er forskellige og lige som de skal være.
Der er heller intet forkert i at se porno, når man er i et forhold.
Det at du havde et veninde kys, med en som er tiltrukket af kvinder synes jeg ikke er noget som skal få dig til at føle dig mærkelig. Der er intet galt med et venskabeligt kys, så længe begge parter er indforstået med at det ikke er mere. Dog kan jeg godt forstå hvis du har følt det ubehageligt, at hun efterfølgende har udtrykt interesse for at være sammen med dig. Du er i din fulde ret til, hvis nogen får dig til at føle dig utilpas, at fortælle dem dette og sætte en grænse. ❤️
Det er helt forståeligt at du ikke mærker en lyst til at være sammen med andre end din kæreste, jeg ville tage dette som et tegn på at du holder af ham og ikke er interesseret i et åbent forhold.
Du nævner selv at du ikke har mødt nogen kvinde som du gerne vil være sammen med, men også at du ser dig selv som bicurious. Der er intet galt med at mærke begge dele, dog er det heller ikke nødvendigt at have et label på hvem man er tiltrukket af. Der findes en masse termer, som du kan læse om fx hos LGBT+ Danmark. Men det er ikke altid at det er så vigtigt at have en box at putte sig selv i, som det er at være glad og føle sig tilpas med sit liv. ❤️
Husk at du altid er værdifuld og god nok som du er.❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften.❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️