Skriv med os nu
læsepige, 10 år
Nogle gange kommer jeg til at være lidt for hård ved min familie
hej jeg er 10 år og er faktisk ret sød hvis at jeg selv skulle sige det men nogen gange kommer jeg til at være lidt for hård jeg er ret genert men ikke når det angår min familie jeg kom til at være lidt strid over for min mor og nu siger hun at vi ikke tager til sommerlandsjæland aligevel og jeg har glædet mig i flere uger hvad gør jeg ? hilsen læsepigen

GirlTalks svar
Kære læsepigen <3
Tusind tak for dit fine brev! Hvor er det bare modigt af dig at skrive ind til os <3 Jeg vil svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Det lyder som om, du går og er lidt ked af det over, at du nogle gange kommer til at være hård ved din familie. Jeg synes, det er rigtig sejt, at du kan sætte ord på det. Det viser, at du lægger mærke til, hvordan du er over for dem, du holder af, og at du gerne vil gøre det anderledes <3
Vi kommer alle sammen til at sige eller gøre noget en gang imellem, som vi bagefter fortryder. Det vigtigste er ikke, at man aldrig laver fejl, men at man prøver at rette op på dem. Har du haft mulighed for at fortælle din mor, at du er ked af det, og at du fortryder det, der skete? En undskyldning og en rolig snak kan nogle gange gøre en stor forskel.
Jeg kan også godt forstå, hvis du er blevet skuffet over, at din mor siger, I måske ikke skal i Sommerland Sjælland alligevel, når du har glædet dig til turen. Det kan være svært, når en konflikt får konsekvenser, som man ikke havde regnet med.
Det kan være, at din mor havde brug for at vise dig, at hun blev ked af eller vred over det, der skete. Måske har hun også brug for lidt tid, før I kan tale om det igen.
Jeg håber, at du husker, at en hændelse ikke bestemmer, hvem du er. At du skriver til os og fortæller, at du gerne vil blive bedre til ikke at være hård ved din familie, fortæller mig, at du gerne vil passe godt på dem. Det er en rigtig fin egenskab <3
Jeg håber, at du og din mor får en god snak, og at I finder en god løsning sammen! <3
Jeg håber, at det kan hjælpe dig lidt <3 Husk at du altid er velkommen til at skrive ind igen eller kontakte GirlTalks chatrådgivning, hvis du har behov for at snakke mere om det eller om noget andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3