Skriv med os nu
Naja, 14 år
Jeg har aldrig haft en kæreste eller været forelsket i nogen, så det kunne også bare være fordi jeg savner at være venner med ham
Mine venne thar altid for sjov drillet mig med at jeg kunne lide en dreng fra vores vennegruppe, selvom jeg aldrig havde haft følelser for ham. Jeg har været venner med ham længe og vi snakkede også tit før i tiden, men har ikke gjort det i et år nu, og jeg tror jeg er begyndt at få følelser for ham. Jeg har aldrig haft en kæreste eller været forelsket i nogen, så det kunne også bare være fordi jeg savner at være venner med ham. Hvad skal jeg gøre?

GirlTalks svar
Hej Naja,
Mange tak for dit modige brev, og fordi du har lyst til at skrive herind. Jeg vil gøre mit bedste for at svare <3
Du fortæller, at dine venner tidligere har drillet dig med, at du kunne lide en dreng fra jeres vennegruppe. Men du har aldrig haft følelser for ham, selvom har I været venner og snakket godt sammen. Nu taler I ikke sammen længere, og du er i tvivl om de følelser, du mærker, er fordi du savner ham som ven, eller om du måske er interesseret i ham som mere end en ven. Samtidig skriver du, at du ikke har prøvet at være forelsket før, så du er i tvivl om, hvad det egentlig er, du føler. Det giver virkelig god mening, og det kan være svært at kende forskel på savn og nye følelser.
Det kan sagtens være, at du er begyndt at få følelser for ham. Men det kan også være, at du savner den måde, I var venner på og plejede at snakke på - nogle gange kan de to ting godt føles meget ens <3
Du behøver ikke at finde det "rigtige svar" lige nu. Det kan være en god ide bare at tage det stille og roligt og måske prøve at snakke lidt med ham igen og mærke efter, hvordan det føles. Bliver du glad, spændt, nervøs eller mærker du sommerfugle i maven, når I snakker?
Det er helt okay at give dig selv tid til at finde ud af dine følelser <3 Du behøver ikke at fortælle ham noget endnu.
Hvis du har lyst, kan du også snakke med en veninde om det - nogle gange hjælper det at sige det højt <3
Du er også altid velkommen til at skrive ind igen eller skrive til GirlTalks chatrådgivning <3 Jeg håber, du kunne bruge mit svar. Jeg ønsker dig alt godt <3
Store kram fra Anna