Skriv med os nu
Sophia, 12 år
Mine venner skændes hele tiden...
Hej jeg er en hel almindelig pige der har nogle venner (Silvia og Aida) og de kommer hele tiden op og skændes fordi at Aida har lidt nogle problemer med hendes mor og trauma fra hendes gamle skole og hun bliver rigtig nemt irriteret på Silvia fordi hun larmer tit og også gøre nogle ting som også er lidt irriterende men jeg synes bare at at Aida overreagerer lidt men ingen af dem er sure på mig så prøver jeg at spørge Silvia om hendes del af historien og hun siger at Aida hele tiden siger ej hvor er hun bare irriterende og på den måde hendes stemme er den også bare virkelig dum men så hører jeg Aidas historie og hun siger det helt omvendte og at hun bare spørger til på en meget sød måde hvad skal jeg gøre?😔
(Undskyld der ikke lige er komma og punktum)
Kh. Sophia🌹

GirlTalks svar
Kære Sophia❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt.❤️
Jeg kan godt forstå det kan være træls og svært når to mennesker du holder af ofte skændes og er uvenner.
Måske det ville hjælpe jer alle hvis du tog fat i en af jeres lærer som I måske alle holder af, og I sammen kunne snakke ud omkring tingene? Du har også ret til at fortælle dem hvordan deres relation påvirker dig, og at du bliver såret når de er uvenner. ❤️
Det at du snakker med dem hver især, lyder til at skabe forvirring når deres historier ikke matcher. Det er noget som ses til tider hvor mennesker også kæmper med andre ting end blot en svær ting. Du har taget en rigtig god start, hvor du har snakket med dem begge hver for sig, så jeg tror at hvis du delte dine følelser med dem og I alle ville kunne samles, at jeres venskab ville kunne blive bygget op igen.
Husk at du altid er værdifuld og god nok som du er, og gode venskaber tager tid, tillid, åbenhed og gensidig respekt ❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften.❤️
Kæmpe kram fra Michelle <3