Jeg syntes, at det er rigtig dejligt, men jeg føler ikke, at jeg kan få min finger så langt op
Hej brevkasse. Jeg er for nyligt begyndt at onanere ved at give mig selv finger. Jeg syntes at det er rigtig dejligt men føler ikke at jeg kan få min finger så langt op uden at der er modstand. Jeg får højst min finger 3 cm op, men vil gerne få den længere. Ved ikke om i forstår. Kh Anna

GirlTalks svar
Kære Anna
Tusind tak fordi du har skrevet ind. Hvor er det stærkt, at du er begyndt at udforske din krop og din seksualitet. Det er skønt, at du synes, at det er dejligt at onanere. Der findes mange myter omkring onani, men det er fuldstændig naturligt at onanere. Faktisk er onani én af de bedste måder at lære sin egen krop at kende på og finde ud af, hvad der føles rart. Så bliv endelig ved med at være nysgerrig på dig selv og din krop!
Jeg er ikke læge og kan derfor ikke sige noget om, hvor langt det er meningen, at man skal kunne få sin finger op. Men det er vigtigt at sige, at alle mennesker ser forskellige ud "dernede" uanset hvilke kønsdele, man har. Der er derfor ikke nødvendigvis noget galt eller forkert ved, at du ikke kan få din finger længere ind. Hvis det er noget, som du er bekymret for, eller hvis du mærker smerte ved onani, så tænker jeg bestemt, at du bør kontakte din læge. Lægen er vant til at få denne slags spørgsmål ❤️
Jeg tænker også, at din krop stadig er i fuld gang med at udvikle sig som en naturlig del af puberteten. Det kan være, at det en dag kommer til at føles helt anderledes for dig, når du giver dig selv finger. Og husk at der findes mange måder at onanere på end ved at give sig selv finger, og at der ikke er en rigtig eller forkert måde at røre sig selv på, så længe det føles dejligt. Bliv endelig ved med at udforske!
Du kan måske prøve at udforske ved at ligge dig eller sætte dig på en anden måde, end du plejer. Eller ved at rykke rundt på, hvor du har dine arme, ben og hænder, når du rører ved dig selv. Der er mange forskellige måder, hvor man udforske sig selv og sit underliv, så måske er der en anden vinkel og position, som passer bedre til dig og din krop.
Jeg håber, du kan bruge svaret til noget. Husk, at du altid må skrive ind igen enten her på Pigetanker eller i vores rådgivning ❤️
Mange kram herfra