Den bekymrede, 14 år
09. august 2024
Normalt er jeg mest bekymret for, at den vil være en hindring for, at nogen gider være sammen med mig
Mit problem er at jeg har en megastor røv og det gør mig usikker på min krop. Det er altså ikke fordi jeg er tyk for jeg dyrker vildt meget sport. Jeg er ellers sådan almindelig af bygning men har altså den her sygt store røv, ja okay og så har jeg jo kraftige lår men det hører jo lissom sammen. Jeg har prøvet forskellige øvelser specielt for røven men den blir altså ikke mindre. Jeg fylder 15 lige om lidt og er jo begyndt at tænke på sexualitet for føler mig klar. Men er i tvivl om min røv måske er et turn-off for en dreng (eller pige, hvad det nu blir.)Jeg får flere dumme komentarer om min røv og ved at der er en del der kalder mig big ass. Jeg vil jo helst tro på det hvad man måske også hører engang imellem at det kan være en lille fordel med en stor røv fordi partneren kan bruge den under sexualitet, klaske fx, men ved det ikke. Normalt er jeg mest bekymret for bange for den vil være en hindring for at nogen gider være sammen med mig. Hvad skal jeg tro på og har i evt. råd til hvordan den kunne blive mindre?

GirlTalks svar
Kære bekymrede 14 årige ❤️
Mange tak for dit fine brev! Hvor er jeg glad for at du deler dine tanker med os ❤️ Først og fremmest skal du vide, at du ikke er alene med dine tanker og bekymringer omkring din krop og om den er god nok. Der er rigtig mange piger, som har skrevet ind til GirlTalk med samme usikkerheder som dig ❤️
Det kan føles rigtig underligt, at komme i puberteten og se sin krop forandre sig til en man ikke kan genkende som sin egen krop. Det er helt naturligt, at man i den proces kan opleve at være glad for nogle forandringer og mindre glad for andre. Det tager tid at vænne sig til sin "nye" krop.
Det lyder til, at du gør dig mange tanker omkring hvordan din krop ser ud i forhold til andres. Det kan være farligt at sammenligne sig selv med andre, fordi alle kroppe er forskellige og der er ikke nogen "rigtig" krop. På samme måde er det forskelligt hvad man tænder på - nogle tænder på en lille røv og andre på en stor. Men når du finder en sød person, som bliver vild med dig for den du er, så er jeg sikker på, at størrelsen på din røv slet ikke har nogen betydning ❤️ Jeg tror tværtimod, at de vil synes at din krop er mega spændende og smuk!
Din krop og røv er lige som den skal være ❤️ Den udvikler sig lige som den skal, i takt med at man bliver ældre. Måske du skal prøve at gøre det til en øvelse at minde dig selv om hver dag, at du er lige som du skal være. Du må endelig ikke være for hård ved dig selv - det fortjener du ikke ❤️ Din krop kan alle mulige fantastiske ting og det er din hele livet, så prøv at øve dig i at elske den og pas godt på den. Jeg håber virkelig, at du kan stole på når jeg siger, at din krop er god nok! ❤️
Igen, mange tak for dit brev. Jeg er sikker på, at mange piger vil kunne spejle sig i dit brev og have gavn af, at du er så modig at skrive ind til GirlTalks brevkasse - tak for det ❤️ Husk på, at du er værdifuld og smuk lige som du er ❤️
Store GirlTalk kram fra Sara ❤️