Freya, 19 år
02. august 2024
Jeg står med hjertesorger og lejlighed, som jeg ikke selv kan betale
Jeg har brug for noget hjælp, og nogle at snakke med. Jeg har lige haft den værste uge af mit liv, er og lige usikker på hvad jeg skal gøre og tænkte.
Jeg havde det perfekte forhold, vi var lige flyttet sammen, og alt var godt. Han elskede og holdte om mig for blot en uge siden, indtil han lørdag middag, vælger at slå op med mig, og flytte ud samme dag.
Jeg står med hjertesorger og lejlighed, en som jeg ikke selv kan betale.
Jeg skal derfor finde ud af hvad jeg skal nu, jeg har tidligere ikke rigtigt spist siden fredag, hvor jeg har en mentalt blokade.
Og det er gået så galt at jeg har tabt 4 kg, og min mave er ved at lave mavesår.
Og nu er vi der hvor det næsten ikke kan blive værre, jeg har lige fundet ud af at jeg var gravid, og har de sidste par dage været ved at aborter. Grundet stress og sult.
Jeg mangler virkelig nogle at snakke med.
Mvh. Freya

GirlTalks svar
Hej Freya
Først og fremmest vil jeg gerne sige tusinde tak for dit brev. Jeg er rigtig glad for at du skriver til os, og at du tør at fortælle om din situation. Samtidigt er jeg selvfølgelig rigtig ked af at høre, at du står i sådan en ubehagelig og usikker situation.
Først og fremmest vil jeg gerne minde dig om, at intet varer for evigt. Det gælder både de gode og de dårlige ting, der sker i livet. Selvom din situation lige nu helt sikkert er utrolig hård og svær, så kan det hjælpe at huske på, at "This too shall pass" (Dette vil også gå væk). Dette kan være brugbart at minde os selv om, når en situation er ekstremt hård, og det ikke virker til, at noget som helst bliver godt igen. For det lover jeg dig, at det nok skal blive!
Som jeg kan læse mig frem til, så fremgår der nogle forskellige emner i dit brev. Derfor vil jeg prøve at besvare dem en for en ❤️
I forhold til bruddet mellem dig og din ekskæreste, så kan jeg godt forstå, hvis det kommer som et stort chok for dig. Det er simpelthen så hårdt at blive slået op med, især hvis man ikke har set det komme. Det kan virke som at blive forrådt, og det første stykke tid efter bruddet er kroppen mildest talt i chok. Det kan være det er derfor, at du f.eks. ikke har kunnet spise? Helingen fra et brud tager tid, og mit bedste råd er, at tage dig så godt af dig selv, som du overhovedet kan. Dette kan selvfølgelig se ud på mange måder, afhængigt af ens individuelle behov - Det kan f.eks bare være det, at du rækker ud her til brevkassen, for at søge noget hjælp og nogle at snakke med. Nu kender jeg ikke til jeres tidligere forhold, men jeg vil sige, at hvis en person går fra en, så er det højest sandsynligt ikke "meant to be", da man skal være i et forhold med en person, der vil en 100 % ❤️
I forhold til din boligsituation, så kan jeg godt forstå, at det er super stressende. Når både ens forhold og bolig bliver vendt op og ned samtidigt, så er det ikke ligefrem nemt at være i. Hvis det er muligt, kan du f.eks prøve at finde en roomie, indtil du har fundet et nyt sted at bo? Sådan så din husleje i hvert fald kan blive betalt. Jeg ved, at der er flere Facebook grupper, med masser af mennesker der prøve at finde bolig, hvis det kunne være noget. Især i denne tid hvor mange starter på studie og derfor søger boliger forskellige steder i landet ❤️
Jeg det lyder meget alvorligt, at du tror at du er ved at udvikle mavesår. Selvom dit overskud lige nu sikkert er rigtig lavt, så vil jeg kraftigt anbefale dig at gå til lægen, så du kan få behandling, hvis du har brug for det. Jeg tænker også, at det måske kunne være brugbart at snakke med en læge om dit vægttab, sådan så dit helbred ikke bliver forsømt i den her svære tid.
I forhold til din graviditet, så kan jeg ikke gennemskue, om du har taget en beslutning om du vil beholde graviditeten eller ej. Uanset hvad du beslutter dig for, så vil jeg også sige at det er enormt vigtigt at du får kontakt til en gynækolog eller læge. Så kan vedkommende enten hjælpe dig med en abort, eller at du kan få behandling ift din nuværende situation, hvis du gerne vil beholde graviditeten.
Jeg kan godt forstå, at dette er en masse praktiske råd, og at de måske kan være super svære at tage stilling til når du er i sådan en presset situation. Jeg vil dog sige, at det er meget vigtigt at du reagerer og søger lægehjælp, hvis du oplever problemer med dit fysiske helbred eller med din graviditet. Jeg lover dig til gengæld også, at selvom det hele kan virke helt sort lige nu, så skal alting nok falde på plads stille og roligt og blive bedre. Tag det én dag ad gangen, og hvis det er for hårdt, så tag det én time ad gangen i stedet. Jeg er helt sikker på, at der er dejlige og lyse tider i vente! Husk at du altid kan skrive ind til GirlTalks chat eller sms, hvis du har behov for en at snakke med. Det kan være både små og store ting, der er intet, der er forkert at skrive herind med ❤️
Jeg håber virkelig, at dette brev kan give dig en lille smule klarhed og perspektiv i forhold til din situation. Jeg ønsker dig al held og lykke i fremtiden, og jeg håber, at brevet kan hjælpe dig ❤️❤️
Mange knus og kram fra GirlTalk