Pige, 15 år
08. august 2024
Jeg vil virkelig gerne have råd om, hvordan man glemmer en dreng
Hej, jeg skriver på engelsk fordi det er sådan jeg skriver i min dagbog, men jeg har drenge problemer og vil virkelig gerne have råd om hvordan man glemmer en dreng som har lovebomber og ghosted, fordi det er sket flere gange.
Her kommer teksten:
I just can’t get my mind of him.
I started on a new school for a week and he was there, I added him and found out we had texted before but removed eachother. He was kind and all and he helped me through the week to be honest, then I had heard he had tried flirting with every girl in the class because he was desperate of a girlfriend. And I can’t say he isn’t attractive, cause there is no doubt he is. But we kinda had something going on but ignoring eachother at school, not ignoring but, avoiding. I had always had an eye on him, since I arrived on the first day. And I guess I was exiting too since he went for me. It’s just that I could stand so close to him without him having any reaction and us ignoring eachother, and then as soon as we got home we text eachother like a couple. I mean he definitely layed on me first, that was obvious. He started with the hearts and the nicknames everything like that, but then he slowly started not answering when I didn’t get accepted into the school. And now he’s just making up excuses, responding dryly, and reposting about girls on TikTok. Like wtf, I just can’t get over him even though he wanted me first and I fell for him. I guess he’s what you call a player, when he gets bored, he moves on. Like every other boy. But I just felt this special connection, cause usually I meet people online, but this connection was different, cause we saw eachother everyday, for a whole week. I guess I should’ve known something was off when he didn’t go up to me in school and ignored me. He wouldn’t even have eye contact, and i know for certain cause I looked at him a lot. It just feels weird, I don’t know why I’m feeling this right now. (He follow me again on TikTok yesterday, and I accepted his follow request today, I had unfollowed him a few times, but seems like he has unfollowed me and followed me back now. (This happened in march) today is July 6th, I’m going home today, and it’s currently 2 AM. I can’t sleep cause I’m thinking of him, I haven’t been thinking of him for ages. I just hate the feeling of being ghosted, it has happened before. Awful feeling, I don’t even know how I could pull back then but not now, I definitely got a glow up, I guess now people or rather girls just don’t own up to guys standards as easy anymore.

GirlTalks svar
Hej du ❤️
Tak for dit fine brev og for at dele dit flotte skriv og tanker med os. Jeg vil forsøge at besvare dit brev på bedste vis ❤️
Det lyder som om, det har været en svær situation for dig med den fyr, især når tankerne om ham fylder så meget. Jeg kan forestille mig, at det er svært at have med en fyr at gøre, som sender mixede signaler både i og udenfor skolen. Det er virkelig aldrig rart at blive ghosted af en person, især når man oven i købet er faldet for ham. Det er du helt sikkert ikke alene om at have oplevet,  det kan jeg forsikre dig om ❤️
Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have råd til, hvordan du glemmer ham. Det kan også tage vildt meget energi, at skulle tænke meget på en fyr, som har gjort en ked af det. Måske det kan hjælpe dig at flytte fokus fra ham og hen på noget positivt i stedet for. Mange gange kan det hjælpe at fokusere på noget, der gør dig glad i stedet for det negative. Det kan selvfølgelig være lettere sagt end gjort, og i begyndelsen skal du måske tvinge dig selv lidt til at flytte fokus, men i det lange løb vil det ofte hjælpe. Det kan for eksempel være du har en interesse eller hobby, som du måske kan dyrke noget mere? Det kan også være du har nogle søde venner/veninder eller familiemedlemmer, som gerne vil lave noget sammen med dig, så du kan komme til at tænke på noget andet ❤️
Ud fra det du skriver, lyder det også til at du egentlig er i gang med at gøre noget godt for dig selv, nu hvor du var stoppet med at tænke på ham, og havde fået et glowup. Jeg synes i hvert fald, at det er sejt, hvis du har fået et glow-up for dig selv ved at gøre noget godt for DIG! Det er så vigtigt at passe på sig selv, og ikke være noget, som andre synes man skal være.
Jeg ved ikke, om du har tænkt på det, men kunne det være, at du begyndte at tænke på ham, hvis han dukker op på dine sociale medier ofte? Jeg ved fra nogle, at det nogle gange kan hjælpe at fjerne negative ting fra sit feed. Ligesom udsagnet 'out of sight' out of mind' måske?
Det vigtigste er i hvert fald, at du passer på dig selv og gør noget, som gør dig glad. Det er nemlig forskelligt fra person til person, hvad der virker godt. Du er i hvert fald værdifuld, og fortjener en der føler de samme følelser for dig, som du gør for ham ❤️
Jeg håber, at du kunne bruge dette svar til noget. - Og du er selvfølgelig altid velkomment til at skrive til os på SMS eller Chat, hvis du nogensinde skulle få lyst eller brug for det ❤️
De bedste hilsner,
Emilia ❤️