Fisken, 14 år
17. juli 2024
De lavede øjne til hinanden, og siden har de sagt noget mindre pænt om de to bi-piger
Vi er fem piger der hænger meget sammen og gør en del ting sammen. Den anden dag havde vi sådan en "ærlighedsaften" hvor vi fortalte noget om os selv som de andre ikke havde vist før. Der var så to af pigerne der fortalte de var bisexuelle, det var så deres hemlighed. Jeg synes bare det var så fedt og ærligt at de fortalte det. Jeg er det ikke selv, eller det tror jeg ialtfald ikke, men man kan jo aldrig vide før man måske står i en situation. Men jeg synes bare det var så fedt at de fortalte det, det var da virklig at give noget af sig selv. Men de to andre piger tog det ikke så pænt synes jeg. De lavede øjne til hinanden og siden har de sagt noget mindre pænt om de to bipiger og lavet lidt sjov med det. Det synes jeg bare ikke er i orden og det har jeg også sagt. Men jeg føler at stemningen er blevet ret akavet og vi ses heller ikke så meget her i ferien som jeg havde regnet med. Kan jeg gøre mere?

GirlTalks svar
Kære Fisken :)
Mange tak for dit brev <3 Hvor er det dejligt at høre, at du bakker sådan op om dine veninder. De er meget heldige at have en som dig i deres liv!
Først og fremmest vil jeg sige, at det er mega sejt, at du har sagt fra over for de piger, der har lavet sjov med dine to veninder, der er biseksuelle. Det kan godt være svært at sige fra, især over for sine andre venner, så det skal du have stor ros for. Du har i situationen været tro mod dig selv, og sagt fra når dine og andres grænser er blevet overskredet - mega sejt!
Måske stemningen er blevet akavet, fordi de to andre piger er blevet klar over, at de har gjort noget lidt forkert ved at lave øjne til hinanden og sige de mindre pæne ting? Det kan også være, at de selv er lidt usikre eller har nogle følelser i klemme over for det, som der er sket? Det er desværre ikke noget, som du kan løse for dem - det er noget, som de skal klare selv. Men det kan godt være svært, når man er den der opdager, at stemningen har ændret sig, fordi man jo ikke har lyst til, at den skal det.
Ud fra dit brev synes jeg det er svært at tyde, om I ses mindre fordi det er blevet akavet, eller om der også kan være andre omstændigheder, der spiller ind. Hvis jeg var dig, ville jeg spørge mine veninder om de også kunne tænke sig at ses mere i ferien, fordi du går og savner dem. Hvis de ikke virker interesserede i det, kunne du eventuelt dele dine følelser med dem - spørg om de også synes det er lidt akavet efter jeres 'ærlighedsaften', og om I i fællesskab kan finde en løsning på den akavede stemning? Hvis det er fordi de to af pigerne ikke har lyst til at hænge så meget ud, så kan du måske bare hænge mere ud med de to andre piger? Jeg er sikker på, at hvis du er ærlig, så skal du nok blive grebet af nogle af dine søde veninder <3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar. Hvis du har brug for at skrive mere om det eller noget andet, er du altid velkommen til at kontakte GirlTalks rådgivning <3
Knus fra mig