Vi har været gode venner i lang tid, inden vi blev kærester, og hvis jeg slår op med hende, er jeg bange for, at vi ikke kan være venner mere
Kære girltalk
Jeg har først lige for nylig fundet ud af at jeg er tiltrukket af flere køn. Jeg har en pige kæreste men vi er ikke så ofte sammen (jeg ville gerne være mere sammen men jeg er usikker på om hun også vil) og måske kan jeg slet ikke lide hende på den måde måske er vi bedre som venner og jeg tror måske også at jeg kan lide en anden. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre fordi vi har været gode venner i lang tid inden vi blev kærester og hvis jeg slå op med hende er jeg bange for at vi ikke kan være venner mere, men samtidig tror jeg også at jeg kan lide en anden og jeg tror også at hun kan lide mig.

GirlTalks svar
Kære dig ❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med dit brev ❤️
Hvor er det fedt at du er ved at udforske din seksualitet, husk at du ikke behøves at finde et label, men godt kan bruge et paraplybegreb, som queer.
Forelskelse er en dejlig ting, og det kan virkelig bringe nogle gode følelser op i en. Samtidig er forelskelse også en svær ting, da den også kan bringe tvivl og en usikkerhed, som du beskriver op i en. Du skriver at du er i tvivl om dig og din kæreste måske er bedre som venner frem for kærester, men hvad får dig til at tænke sådan? Den person man forelsker sig i, er typisk en person man også gerne ville være venner med, så hvorfor tænker du, at I måske er bedre som venner end kærester? Og har du snakket med hende, om at du gerne vil ses oftere, det kan jo være hun også har lyst til at være sammen med dig mere?
Jeg undre mig også over, hvorfor du synes den anden person er sød, er der nogle kvaliteter som hun har, du gerne selv ville have? Ville I måske være gode som venner, frem for kærester?
Jeg ved det er mange spørgsmål at skulle forholde sig til, men det at slå op med nogen er ikke noget man bare skal gøre, samtidig skal man også give sig selv plads til at mærke ens følelser, og finde ud af hvad man har lyst til. Efter et brud er det også vigtigt at tage sig tid til at komme over sin ex, og ikke bare hoppe videre til den næste, der er intet forkert i at være single. Jeg kan ikke garantere dig at hvis du slår op med din kæreste at I med det samme kan være gode venner, men efter lidt tid kan I arbejde jeres venskab op igen. Der er heller ikke nogen garanti for at hende den anden kan lide dig, på den måde. Så jeg ville råde dig til at mærke efter hvad din mavefornemmelse siger i det hele, og husk at du altid er værdifuld og god nok som du er ❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften ❤️
Kæmpe kram fra Michelle