For at være ærlig ville jeg hellere donere mit lille liv til en, der virkelig ønsker at leve
Hey girl talk i går og i forgårs lavet jeg nogle Sår på mit Lår, Mave og skulder jeg ved godt at det er dumt men der er altid denne her tanke (fordi at min far ikke har fortalt hans side af familien at jeg eksisterer) hvad har jeg gjort forkert siden at jeg har fået alt det her lort i mit liv jeg blev Mobbet Hele mit liv fordi at jeg var overvægtig (vi er ikke sikker på om jeg har anorexi eller ej) hvorfor skal det lige præcis være at jeg er den der skulle blive Mobbet så meget så som 12 årig ser jeg ikke engang en grund til at leve mere? For for at være ærlig vil jeg hellere donere mit lille liv til en der virkelig ønsker at leve - med venlig hilsener Isabel <3

GirlTalks svar
Kære Isabel ❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med dit brev ❤️
Først og fremmest vil jeg ønske at jeg kunne give dig et stort kram, det fortjener du virkelig! Jeg kan godt forstå at det hele virker uoverskueligt og det kan være svært at forestille sig et bedre liv, når du har det svært. Men jeg lover dig, du er ikke den eneste der sidder med de samme følelser, eller den samme oplevelse. Og jeg kan love dig, at livet kan blive bedre, end det er lige nu!❤️
Det må godt nok være hårdt, at vide ens fars side af familien ikke ved at man eksistere. Jeg bliver lidt nysgerrig på, om du har prøvet at snakke med ham om hvorfor, det er sådan?
Du spørger hvad du har gjort, for at fortjene "sådan et lorte liv", og jeg kan garantere dig - du har ingenting gjort, for at fortjene et dårligt liv. Jeg ved at det kan være svært, men fra en kvinde som har haft det svært til dig - det bliver bedre, og du skal nok blive glad og få et godt liv ❤️
Du fortælle også om at du har lavet nogle sår på kroppen, og at der er mistanke om anoreksi. Jeg bliver lidt nysgerrig på om "vi" er dig og dine forældre, en psykolog eller en anden voksen. Jeg håber i hvert fald at du har modet til at snakke med en af dine, hvis ikke begge dine forældre om hvordan du har det. Og at du har mulighed for at få hjælp hos en professionel. Anoreksi, og andre spiseforstyrrelser, er farlige og en form for selvskade, uanset hvad din vægt er og hvordan du ser ud. Derfor er det godt vigtigt at du får hjælp, og har nogen at snakke med omkring alle dine følelser og tanker. Her hos GirlTalk har vi også en podcast, og skriver nogle blogindlæg, jeg tænkte at dette indlæg måske var relevant for dig.
Jeg synes det er synd at du tænker det er bedre at "donere" dit liv, til en som gerne vil have det. Selvom livet kan være svært og hårdt lige nu, så er der massere af spændende ting, nye oplevelser og nye omgivelser, som du ikke har prøvet endnu. Måske at du kan skifte skole, begynde til en hobby og lærer nye mennesker at kende, som kan vise dig at livet er værd at leve. Husk at du altid er værdifuld og god nok som du er ❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften ❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️