Jeg ved godt, at der er mange andre grunde til at kunne få ondt i maven, men jeg er stadigvæk bekymret om det er min mens
Hej girltalk
Jeg har nu haft sådan virkelig ondt i maven i nogle dage nu. Det har været sådan hvor det gjorde ondt i sådan 3 min og så forsvinder igen og så sker det igen lidt senere. Jeg er lidt bekymret for om jeg får min mens altså jeg ved godt at der er mange andre grunde til at kunne få ondt i maven men er stadivæk til bekymrede. Altså jeg har ikke nogle andre “symptomer” (hved ikke lige om det er det rigtige ord at bruge) men ja det var vist bare det. Hey

GirlTalks svar
Kære du <3
Mange tak for dit brev og for at du er så modig at dele dine tanker. Jeg er sikker på at mange andre piger også kan få gavn af netop dit brev, fordi mange har de samme bekymringer som dig. Så mange tak for det! <3
Det lyder virkelig ikke rart, at du har haft ondt i maven i flere dage. Jeg kan godt forså at du begynder at tænke over, hvad det kan være der giver dig ondt i maven. Det er helt naurligt at blive bekymret, når man ikke lige ved hvorfor man har ondt. Som du selv skriver, så kan det godt være din menstruation der er på vej, men det kan også være mange andre ting. Og langt de fleste gange, så går mavesmerter væk helt af sig selv uden man finder ud af hvorfor de var der - det er helt normalt <3
Hvis det er din menstruation der er på vej, så vil jeg bare huske dig på, at det er helt naturligt og bare et tegn på, at din krop udvikler sig som den skal. Det er noget alle piger skal igennem, og derfor noget man sagtens kan tale med sine veninder eller sin mor om. Det er der ingen skam i! <3
Hvis din mavepine ikke skyldes menstruation og det fortsætter med at gøre ondt, så synes jeg du skal prøve at tale med dine forældre om det. Du skal ikke gå og have ondt i maven i så lang tid, så det kan være at du skal kigges på af en læge, hvis du stadig har ondt. Men jeg håber, at det er gået over når du læser dette brev! <3
Jeg håber, at mit svar har kunnet hjælpe dig en smule. Du skal i hvert fald have kæmpe tak igen, for at skrive ind og dele dine tanker. Hvis du har brug for at skrive mere om det, eller noget helt andet, så er du velkommen til at skrive ind til vores chatrådgivning <3
Kæmpe GirlTalk-kram fra Sara <3