Leah, 12 år
26. november 2024
Noget jeg bare ikke helt forstår er, at drengene kan ikke så godt lide mig? Eller kan de?
Hej girltalk
Der er noget som jeg seriøst ikke forstår. Så jeg er virkelig pæn og få nogenlunde tit komplimenter på mit hår og tøj og sådan noget. Jeg har også ret mange venner så jeg går da ud fra at folk godt kan lide mig. Noget jeg bare ikke helt forstå (ikke for at lyde mega selvglad<3) er at drengene kan ikke så godt lide mig eller kan de?? Altså der er 2 drenge der er meget søde mod mig og vi snakker godt sammen. Den ene får mig tit til at grine og den anden har jeg nogle virkelig spændene samtaler med som jeg ikke har med de andre fyre. Og den ene af drengene kigger også nogle gange på mine bryster og jeg har altså ikke sådan specielt store bryster så jeg tror ikke han bare gør det fordi han sådan gør det med alle fordi igen mine er jo ikke så store. Men ja jeg ved ikke rigtig om de kan lide mig så bliver lidt forvirret men jeg håber da at de kan for jeg har også et crush på dem

GirlTalks svar
Kære Leah ❤️
Mange tak fordi du har haft lyst til at dele dine tanker med mig og Pigetanker. Jeg synes, det er supersejt af dig, at du har haft lyst til at dele dine tanker omkring dine følelser og spirende forelskelser. Når man begynder at få følelser for en anden kan det være en utrolig spændende, men også sårbar rejse så jeg vil endnu engang understrege hvor modigt, jeg synes, det er af dig at dele dine tanker her ❤️ Mange piger kan relatere til det du skriver og gå med lignende tanker og følelser. Igennem dit brev kan de få besvaret nogle af de tanker som de går med. Husk du aldrig er alene med dine tanker og følelser ❤️
Hvor lyder det dejligt, at du har to drenge som begge virker søde overfor dig. Det lyder som om de begge er rigtig gode at være sammen med på hver deres måde ❤️ Ud fra dit brev fornemmer jeg, at forelskelse og crushes måske er relativt nyt område for dig, og noget som du nu begynder at udforske mere.  Når man begynder at udforske forelskelse og crushes, er det helt almindeligt, at man kan være i tvivl om, hvorvidt folk bare er flinke overfor en, eller om de synes man er sød på en særlig måde. Her er det vigtigt, at man også husker at mærke efter indeni, hvordan man selv har det. Har du overvejet om du synes, at begge drenge er lige søde eller er der en af drengene er sødere på forelskelsesmåden? Det lyder som om, at du har en super god kemi med begge drenge på hver jeres måde. Dog behøver god kemi ikke altid at være romantisk, men kan også blot være fordi man er gode venner. Så hvis du kun føler, at du har en romantisk kemi med den ene af drengene kan du jo altid fortsætte med at være venner med dem begge, hvis det er det du har lyst til. Husk at lytte til dine egne følelser, for du er værdifuld lige præcis som du er ❤️
Hvis du finder ud af, at du synes at den ene af drengene er sød på en bestemt måde tror jeg mit bedste råd er at spørge drengen hvad han føler. Selvom det kan være skræmmende og sårbart at skulle indrømme, hvordan man føler, kan den nogle gange også være meget rart at få fortalt den anden person om sine følelser. Det er ikke muligt at læse en anden persons tanker og selvom det lyder, som om du har en super god kemi med dem begge, er den bedste måde at finde ud af om de kan lide dig på den måde at spørge dem. Hvis de føler det samme som dig kan du jo overveje om du har lyst til at udforske jeres relation noget mere ❤️ Hvis de nu ikke føler det samme som dig har du fået et svar som kan hjælpe dig med en afklaring.
Husk at uanset hvad de siger er du stadig værdifuld ❤️ Dit værd afhænger ikke af, hvorvidt drengene har et crush på dig eller ej for du er altid god nok lige præcis som du er ❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar og at det kan hjælpe dig videre ❤️ Ellers må du altid meget gerne skrive ind til brevkassen igen eller skrive ind til vores chatrådgivning hvor der også sidder nogen klar til at svare på lige præcis dit spørgsmål ❤️
De bedste tanker herfra ❤️
Knus Clara