Maria, 13 år
15. november 2024
Jeg har bare megadårlig samvittighed over at se pigeporno, for jeg føler jo ikke, at jeg er til piger i den forstand
Må indrømme er jeg er begyndt at se porno på computeren. Vidste at drengene i klassen har gjort det længe og de snakker meget om det. Men det var alligevel sygt grænseoverskridene da jeg begyndte at søge og jeg havde dårlig samvittighed med det. Men nu er jeg altså begyndt at se det sådan ret fast. Men jeg ser faktisk næsten kun sådan blød pigeporno. Det er det der tænder mig mest og jeg ser det jo for at blive tændt så jeg kan... Der er ingen der ved jeg ser det. Jeg har bare megadårlig samvittighed over og se pigeporno for føler jo ikke jeg er til piger i den forstand. Eller er jeg? Jeg synes det er megaforvirene. Hvad skal jeg gøre?

GirlTalks svar
Hej Maria
Tusind tak fordi du skriver ind - jeg er virkelig glad for at du har lyst til at dele det her med os <3
Først vil jeg starte med at sige at det at se porno som pige overhovedet ikke er forkert. Omkring 86% af alle piger har set porno inden de er 14 år. Jeg kan godt forstå at det kan være grænseoverskridende, men du skal vide at det er helt naturligt at se porno, og det er ikke noget ved det du skal skamme dig over.
I forhold til at du siger at du ser meget pigeporno, så er der ærligt heller ikke noget galt i det. Hvis du er meget forvirret over, hvorfor du tænder på pigeporno kan du måske prøve at tænke lidt over hvad det er ved pornoen du tænder på? Ofte er porno med to piger lidt mere sødt og det kan være meget tydeligt at der er en dybere forbindelse mellem de to skuespillere i pornoen som ikke ses så meget i pornoer med en mand og en kvinde. Så det kan jo også være at grunden til at du tænder på pigeporno er fordi du tænder på den måde sexen foregår på.
Når det er sagt så er det også vigtigt at sige at der ikke er noget galt i at være til piger. Det er også helt naturligt. Og det er også helt naturligt at være til både mænd og kvinder. Sexualitet kan jo se ud på mange måder, og det er sådan en ting du slet ikke behøver at have travlt med at finde ud af og låse dig fast på.
Så ærligt, du skal bare se det porno, der gør dig glad, og måske er du ikke til piger og så er det stadig helt okay. Og måske vågner du om nogle år og finder ud af, at du rent faktisk var til piger, og så er det en bro du krydser til den tid. Du har slet ikke travlt, og du er helt igennem helt normal uanset <3
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget godt, og ellers er du mere end velkommen til at kontakte vores Chatrådgivning, hvis du nogensinde har behov for at snakke videre om det her. Sex, sexualitet og forvirring herom, er noget der sagtens kan fylde og ikke nødvendigvis bare forsvinder fra den ene dag til den anden. Og det er helt normalt <3
Kærlig Hilsen Martha