Merle, 13 år
15. november 2024
Nu frygter jeg, at jeg bliver mit gamle jeg, hvor jeg nærmest ikke kunne komme i skole og følte ingen kunne lide mig
Hejsa. Jeg heder Merle og skriver til jer begrund af af jeg har meget lidt selvtillid. Jeg har angst og har haft det de sidste 3 år. Har arbejdet meget med det og opbygge mit selvtillid, det gik ogs meget godt da jeg lige har skiftet skole og en ny klasse da jeg ikke trives i den gamle klasse som jeg har gået i i 6 år. Men da jeg fik en øv oplevelse med en af mine venner som fik mit selvtillid helt ned som næste var helt i top.. nu har jeg min frygt får af jeg bliver mit gamle jeg hvor jeg nærmest ikke ku komme i skole og følte ingen kunne lig mig.. og hvad andre tinger. Nu føler jeg af ingen kan lig mig. Jeg var super glad får min nye klasse da jeg føler jeg kan være mig selv og ikke skal være bange får en person som kigger ned på mig. Ved ikke hvad jeg skal gør??

GirlTalks svar
Kære Merle ❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med dit brev ❤️
Først og fremmest vil jeg gerne sige det er da mega sejt hvordan du har kunne arbejde med dig selv og kunne mærke at få det bedre af dette! Det er vildt stærkt af dig at kunne gøre dette, da det kræver meget at kigge indad og forbedre sig ❤️
Du går ikke så meget ind i hvad der skete mellem dig og din veninde, men oftest kan man løse mange ting ved at snakke med personen der har såret en. Hvis du tror at I kan løse problemet alene, vil jeg anbefale dig at gøre dette, ellers kan du hive fat i en lærer du stoler på, som ville kunne hjælpe jer snakke det ud. Det kan føltes let at trække sig fra ens ven efter de har såret en, men man bliver kun tættere venner hvis man tør at tage de svære snakke, og arbejde sammen på at løse problemet. Der er intet forkert i at sige højt, hvis en person har overtrådt din grænse og såret dig.
Jeg synes også at du skal gå i gang igen med at opbygge din selvtillid og dit selvværd, som du så flot havde gjort. Det kan føltes svært når man lige er dykket ned igen, men det at arbejde med sig selv og heale er ikke en lineær proces, der er op- og nedture, nogle dage er svære end andre, men jeg er sikker på at du nok skal få det godt igen. Jeg kan anbefale dig at se under GirlTalks Viden om sektion, der ligger gode blogindlæg, videoer og podcast episoder om selvværd, og mange andre ting. Det kan være du her kan få inspiration til hvordan du kan arbejde med at bygge din selvtillid og dit selvværd op igen. Og husk at du altid er værdifuld og god nok som du er ❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften ❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️