Kan jeg godt sige til ham, at jeg altså kun vil aften og morgen, slut?
Jeg har en rigtig sød kæreste men mine forældre synes jeg er for ung tril at overnatte med ham. Men jeg "snyder" mig lidt til at gøre det engang imellem hvor jeg siger jeg skal sove hos en veninde en nat i en weekend og hvor jeg så overnatter hos ham i stedet. Han er 17 og hans forældre har ikke noget imod jeg overnatter. Jeg har allieret mig med en veninde som ved besked og som dækker over mig hvis min mor skulle løbe på hende og sige noget.
Jeg er glad for at sove med min kæreste. De første par gange havde vi sex så snart vi var gået i seng, så sov vi og havde igen et morgensamleje når vi vågnede. Det var fint og jeg var frisk. Men min kæreste sover let og kan sagtens vågne i løbet af natten og være horny igen. Så de sidste gange vi har sovet sammen har han så prikket til mig, og jeg vågner og mærker hans rejsning og så har vi så haft sex igen. Det kan godt gentage sig så vi med morgensamlejet når op på fire gange. Men jeg har altså brug for min søvn og jeg er bestemt ikke den bedste udgave af mig selv når jeg bliver vækket om natten. Jeg har svært ved at blive våd og arbejder ikke så godt med så jeg præsterer mildt sagt ikke særlig godt. Morgensamlejet som ellers var så godt fordi jeg var udhvilet og helt oppe på mærkerne er heller ikke så godt nu fordi jeg er så træt. Jeg har antydet det overfor ham men jeg er jo også lykkelig for at han begærer mig så meget og tænder så meget på mig. Men jeg synes det er for meget og jeg er for træt. Kan jeg godt sige til ham at jeg altså kun vil aften og morgen, slut!? Jeg elsker ham jo og vil ikke såre ham men jeg vil hellere have to gode samlejer end et godt og tre dårlige.

GirlTalks svar
Kære dig ❤️
Mange gange tak for dit brev til Pigetanker. Det er virkelig dejligt, at du har mod på at dele dine tanker og oplevelser med GirlTalks brevkasse. Det er så godt, at du skriver herind, da dit brev kan hjælpe andre piger, som oplever nogle af de samme oplevelser som dig - du er ikke alene.
Hvor er jeg glad for at høre, at du har en rigtig sød kæreste som du elsker. Jeg forestiller mig, at det må være en svær situation at være i, når du er glad for at sove sammen med din kæreste, men dine forældre synes, at du er for ung til at sove med ham. Jeg kunne forestille mig, at dine forældre siger, som de gør, for at beskytte og ønske dig det bedste. Det er normalt, at forældre kan være bekymret for, at deres barn endnu ikke er klar til at håndtere de konsekvenser, som intime relationer kan medføre. Det kan være, at de har den holdning, fordi de vil være sikker på, at du er klar og tryg ved at sove sammen med din kæreste eller det kan være, at de ikke ved, hvordan du har det med ham. Har du overvejet at fortælle dem dine tanker og oplevelser? Derudover vil jeg fortælle dig, at det også er vigtigt, at du lytter og accepterer deres holdninger, og at I sammen finder en løsning på både dine og deres ønsker.
Det lyder dejligt, at I har sex, men jeg kan forstå på dig, at du har brug din søvn og ikke har lyst til at have sex om natten. Det er helt okay at have den følelse som du har, og det er virkelig godt, at du mærker efter, hvad du har lyst til og brug for. Det viser mig, at du kender dig selv. Det er rigtig vigtigt for mig at sige, at det er helt i orden at sige fra, selvom det kan være svært. Du kan eventuelt fortælle ham det en dag, hvor I er sammen og har god tid til at snakke. Du kan fortælle ham, hvilke tanker og oplevelser du har i forhold til jeres sex om natten, f.eks. hvordan det påvirker din søvn, og at du bliver træt næste dag. Som kæreste skal han accepere dine grænser og lytte til dig og dine behov.
Hvis det er svært for dig at snakke med enten dine forældre eller din kæreste om disse ting, er du altid rigtig velkommen til at skrive ind til GirlTalks chatrådgivning. Her kan du chatte med søde rådgivere, som sidder klar til at skrive om lige, hvad du har brug for. ❤️
Al held og lykke!
De bedste hilsner,
Maja