Pia, 13 år
25. november 2024
Det får mig til at føle, at jeg hverken må være god eller dårlig. At jeg ikke rigtig må være noget
Min gode ven sammenligner mange ting med mig fx karakterer og musik. Hun bliver sur/ked af det hvis jeg er bedre men hoverende hvis jeg er dårligere. Når jeg prøver at snakke med hende bliver hendes stemme bævrende som om hun skal til at græde. Det får mig til at føle at jeg værken må være god eller dårlig. At jeg ikke rigtig må være noget.

GirlTalks svar
Kære Pia❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med dit brev ❤️
Først og fremmest vil jeg ønske at jeg kunne give dig et stort kram, for selvfølgelig må du være god til lige det du er god til. Og det er helt normalt vi ikke alle er lige gode til alting, og nogle ting er man knap så god til. Det er vigtigt for mig at sige, at du er ikke forkert fordi du er god til nogle ting og dårlig til andet, og at dig og din ven ikke er lige gode til alting.
Det lyder som om du har prøvet at snakke omkring problemet, men jeg kan godt forstå det er svært når det lyder som om hun skal til at græde. Du skriver selv at det er en god ven, derfor synes jeg ikke du skal give op på snakken. Hvis du synes det er svært at tage den alene, kan du måske snakke med en klasselærer eller anden voksen, som I begge kender? De ville kunne hjælpe jer med at snakke ud om tingene, og ville kunne hjælpe hvis en af jer begynder at græde.
Det er utrolig sejt af dig at søge hjælp til problemet, da det er så almindeligt at sammenligne sig selv med andre, så at du står op for det og siger fra er så stærkt gjort! Husk at du altid er værdifuld og god nok som du er ❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften ❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️