Alberte, 15 år
12. november 2024
Skal jeg skrive til ham?
Kan stadig lide min ex. Han kom på min skole efter jeg havde blokkeret ham for 2 uger side ca. Ska jeg skrive til ham?

GirlTalks svar
Kære Alberte
Tusind tak for dit brev og spørgsmål. Jeg kunne forestille mig, at når du stadig godt kan lide din eks, så har du rigtig mange tanker om ham. Og det er nok også alle disse tanker, som giver dig lyst til at skrive til ham. Der er intet forkert i at have lyst til at skrive til en eks. Det er jo klart, at når man har haft en relation til et andet menneske, så har man jo stadigvæk følelser og omsorg for den person. Og man er måske også nysgerrig på, hvordan de går og har det nu. Jeg ved ikke, om det måske er nogle af de tanker, som fylder hos dig?
Du spørger direkte, om du skal skrive til ham. Og det kan jeg faktisk ikke helt svare på ❤️ Jeg ville ønske, at jeg havde det klare svar til dig, men når jeg ikke rigtig kender dig, eller ham, eller hvordan jeres forhold var, så ved jeg faktisk ikke helt, hvordan jeg skal guide dig.
Men noget af det, som jeg kan hjælpe dig med, det er at spørge til, hvad du drømmer om, at du skal få ud af jeres samtale, hvis du skriver til ham? Hvad vil du gerne spørge ham om? Hvordan vil du gerne have, at han reagerer på, at du skriver? Og vigtigst af alt - hvordan tror du rent faktisk, at det kommer til at være?
Du skriver, at han kom på din skole efter, at du havde blokeret ham, og det kunne måske tyde på, at han rigtig gerne vil i kontakt med dig. Men husk, at du behøver ikke kontakte ham, hvis du ikke selv har lyst. Bare fordi han gerne vil snakke med dig, så betyder det ikke, at du også skal have samme behov eller ønske.
Jeg synes, at du skal forsøge at være nysgerrig på dit behov for at skrive til din eks. Og mind også dig selv om, at der intet er galt i at gøre det, hvis der ikke er nogen konflikt mellem jer, som kan blusse op. Det er helt okay at have lysten til at komme i kontakt med andre. Så følg din mavefornemmelse og tag den beslutning, som passer dig. Det er lige så i orden at skrive til din eks, som det er at sætte en grænse og lade være ❤️
Hvis du har nogle flere ord, som du gerne vil dele, så skriv ind til os igen her på Pigetanker eller vores chatrådgivning. Du er mere end velkommen, Alberte ❤️
Knus og kram fra Katrine