Lige siden jeg gik i femte, har jeg tænkt, at jeg godt kunne være bisexuel
Hej Girltalk!
Lige siden jeg gik i ca femte(Jeg går i syvende nu) har jeg tænkt at jeg godt kunne være bisexuel. Jeg kan huske at jeg sagde det til hende der var min bedste veninde i femte klasse, og at hun begyndte at grine af det og drille mig en smule med det. Jeg har ikke tænkt over det så meget siden, men her for nylig er jeg begyndt at tænkte at det kunne være virkelig dejligt at være kæreste med en pige eller have sex med en pige. Jeg har aldrig sådan sagt til mig selv “ Ej jeg tror sku’ at jeg er bisexuel” og jeg ved heller ikke helt hvordan det føltes at vide med sikkerhed, at man er det. Jeg har aldrig haft et crush på en pige. Kun på en hel masse drenge, men som jeg skrev tidligere føler jeg at det må være dejligt at være sammen med en pige.
Håber i forstår min forvirring!
Kh Ellie.

GirlTalks svar
Kære Ellie<3
Tusind tak for dit fine brev! Jeg er sikker på, at der sidder rigtig mange som kan genkende det du beskriver<3
Først og fremmest er det vigtigt for mig at sige, at du bestemt ikke er alene med at føle sådan. Det kan være rigtig svært at sætte ord på, og nogle gange bare at forstå sin seksualitet - især når man er ung og stadig opdager så meget nyt om sig selv. Det lyder som om, at der er flere følelser og tanker, som du prøver at finde hoved og hale i, og det er helt normalt<3
Det er helt okay at have en nysgerrighed og ikke, at være sikker på hvad man føler! Mange oplever at deres forståelse af deres egen seksualitet udvikler sig over tid, og det kan ændre sig efterhånden som man bliver klogere på sig selv<3
Det at du ikke har haft et crush på en pige endnu, betyder ikke nødvendigvis, at du ikke kan være biseksuel og samtidig betyder dine fantasier heller ikke nødvendigvis at du er. Seksualitet er meget mere nuanceret end bare at have følelser for et bestemt køn eller en bestemt person - så det er altså også helt okay og naturligt at være i tvivl<3
Dine fantasier kan måske være et tegn på, at der i hvert fald er noget mere som du er nysgerrig på og mangler at udforske. Og der er intet galt med at prøve forskellige ting, det er ofte der man bliver klogere på sig selv, og ens følelser<3
Husk også, at der ikke findes nogen rigtig eller forkert måde at føle på<3 Du er helt perfekt som du er, uanset hvad du føler og hvem du tiltrækkes af! Det vigtigste er, at du lytter til dig selv, og giver dig selv plads og tid til at finde ud af, hvad der føles rigtigt for dig<3
Jeg håber at du kunne bruge mit svar til noget! Uanset hvad så er du mere end velkommen til at skrive ind til Girltalks chatrådgivning, hvis du vil snakke mere om seksualitet eller noget helt andet<3
Du er perfekt som du er, og hvor er du sej, at dele dine følelser med os!
Kæmpe knus, Emilie<3