Emily, 13 år
11. november 2024
Er det noget, der kan komme med tiden, eller skal jeg bare vænne mig til at have "døde" nipples?
Jeg har efterhånden fået okay store bryster. Det har min veninde også. Vi sover af og til sammen og det sker da at vi sover med bar overkrop. Så snakker vi jo så lidt om vores bryster. Der er en ting jeg er ked af. Min venindes brystvorter bliver meget hårde og stive ved berøring. Mine sker der overhodet ikke noget med. Det er jeg lidt ked af for syns det ser spændene og lidt frækt ud. Min veninde har prøvet at berøre mine bryster på den måde der får hendes niples til at stritte men der sker ikke en sk.. Er det noget der kan komme med tiden eller skal jeg bare vende mig til at have "døde" niples?

GirlTalks svar
Kære Emily❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Jeg er helt sikker på at du ikke er alene med dine tanker ❤️
Først og fremmest vil jeg gerne sige det lyder til du har en rigtig god veninde, og at I sammen har et godt forhold, hvilket jo er skønt. Den reaktion der sker med stive nippels er en ufrivilig reaktion, som kroppen gør af sig selv, det er ikke noget man selv kan styre. Der er flere grunde til at ens nippels bliver hårde, og det som virker for nogle personer virker ikke nødvendigvis for andre. Dette er der intet forkert i, ligesom de også kan se vidt forskellige ud. Der er intet forkert ved dig eller din krop ❤️
Jeg vil anbefale dig at læse et indlæg skrevet af GirlTalk om kropsbilleder, og også at lytte til den podcast episode der bliver henvist til. Det kan måske hjælpe dig til at slappe mere af omkring hvordan du ser på dine nippels, og måske også andre dele af dig selv. Kroppen udvikler sig i forskellige hastigheder og på forskellige måder. Så bare fordi dine nippels ikke bliver stive nu, betyder det ikke at de aldrig kan blive det.
Jeg ved, at det kan føles let, og måske endda naturligt, at sammenligne sin egen krop med andres, men det er også svært da vi alle er forskellige, udvikler os i forskellige tempi og har forskellige DNA. Derfor er det en god ting at arbejde med ikke at sammenligne vores kroppe med andres. Husk at du altid er værdifuld og god nok som du er ❤️
Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften ❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️