Er det normalt den ene er meget støre og en underlig form forhold til den anden?
Er det normalt den ene kønslæbe er meget støre og en underlig form forhold til den anden? Og er det normalt den ene er rød og en anden er helt mørk?

GirlTalks svar
Kære Gerda<3
Tusind tak for, at du skriver ind til vores brevkasse. Det er mega fedt, at du skriver ind, og har lyst til at dele dine tanker og oplevelser med os! Jeg er sikker på at der er mange der sidder med de tanker - det er du bestemt ikke alene om <3
Først og fremmest synes jeg, at det er virkelig sejt af dig, at du har haft mod på at udforske din egen krop! For mange kan det nemlig være grænseoverskridende, og endda skræmmende at komme så tæt på sig selv.
Når det så er sagt, vil jeg også sige, at alle kroppe er forskellige. Ligesom vores ører, næser, bryster osv., ikke er ens fra pige til pige, så er vores kønslæber det heller ikke. At kønslæber har forskellige størrelser og farver er ikke unormalt, og det betyder også, at du slet ikke har noget at bekymre dig om! Dog vil jeg gerne tilføje, at det er super vigtigt at være nysgerrig på sin egen krop, og at stille spørgsmålstegn, når man er i tvivl, om alt er som det skal være - men lige i netop din situation, er det helt normalt <3
Så helt kort kære Gerda - der er intet galt med dig og din krop er helt normal og god nok! Hvis det er noget, som bekymrer dig rigtig meget, så kan du overveje at snakke med egen læge, men ud fra hvad du beskriver, så tror jeg bare, at det er sådan som din smukke krop ser ud.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar! Hvis du har brug for flere råd, eller har brug for at skrive mere om dette emne, eller et andet emne, er du altid velkommen til at skrive til vores rådgivning.
Knus <3