Jeg kan ikke stoppe med at tænke på det, men jeg er også vildt nervøs, da jeg aldrig har kysset med nogen før
Hej girltalk
Jeg har haft en flirt i et par måneder nu og Jeg kan virkelig godt lide ham og jeg ved at han også godt kan lide mig.
Vi har holdt i hånd imens vi så en film hjemme hos mig. Men jeg vil så gerne gøre mere end bare og holde i hånd med ham. Jeg vil ikke andet end at kysse men jeg ved ikke om han er klar til det. Det skal lige siges at vi ikke er kærester men vi sender røde hjerter til hinanden hele tiden. Jeg er lidt forvirret over om han er klar til at kysse da det var ham der startede med at tage mig i hånden og derefter lagde armen rundt om mig. Jeg kan ikke stoppe med at tænke på det men jeg er også vildt nervøs da jeg aldrig har kysset med nogen før. Jeg håber at I kan give mig nogle råd om hvad jeg skal gøre.
De kærligste hilsner Maja

GirlTalks svar
Kære Maja❤️
Jeg bliver lidt glad, når jeg læser dit brev, og læser, at du godt kan lide en fyr. Så, tusind tak for dit brev - det er dejligt du deler dine tanker med os, og jeg er sikker på, at mange piger står i en situation ligesom din ❤️
Det er vigtigt, at man mærker efter, hvad man egentlig har lyst til med sin flirt. Du skriver i dit brev, at du bare har lyst til at kysse. Jeg fornemmer, at du har mærket efter, hvad du har lyst til og det er mega vigtigt - det skal klappe dig selv på skuldren for.
Det er lige så vigtigt, at man kun gør, hvad man har lyst til. Det kan være, at din flirt ikke er klar til at kysse, men han synes, at det er hyggeligt at bruge tid sammen og holde i hånd. Det er også helt okay. Det er der nemlig ikke noget forkert i ❤️ Du skriver også, at du er selv er nervøs, da du ikke har prøvet at kysse nogen før. Jeg kommer til at tænke på, at det kan være, at han er lige så nervøs som dig? Hvis han heller ikke har kysset nogen før. Det er nemlig helt normalt at være nervøs, når man skal prøve ting første gang. Det er vigtigt at huske på, at der ikke er nogen rigtig eller forkert måde, men i skal gøre det, som føles rigtig for jer begge to.
Hvis jeg skulle give dig et råd, så ville det være, at du kunne prøve at dele dine tanker med ham. Du kan fortælle ham, hvor hyggeligt du synes det er at holde i hånd og se film sammen. Du kan også fortælle ham, at du nogle gange tænker på at kysse ham, men at du også er lidt nervøs ved tanken. Det kan nogle gange være grænseoverskridende at snakke om. Du kunne overveje, om det var nemmere at skrive det til ham i en besked?
Det kan også nogle gange være en god idé at starte med noget mindre. Kunne det være, at give et kys på kinden? Så mærke efter, hvordan man har det efter det. Husk at være åben for, at han ikke har det på samme måde som dig. Det betyder ikke, at der er noget forket ved dig og din lyst til at kysse. Det er bare fordi, at det er individuelt, hvornår man er klar. ❤️
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar og råd ❤️ Har du brug for at snakke mere, kan du skrive til Girltalks chatrådgivning
Varm krammer til dig!
Hilsen Lærke