Som barn bliver man aldrig fortalt, hvad man må, så jeg har mange spørgsmål om krop og sex
Har mange spørsmål om krop og sex also som barn blive man aldrig fortalt hvad man må Ellet ej der hvor jeg kommer fra men also hvornår må man onanere men os mange see porno men er det okay at se porno når man ikke er 18 + men os er det okay at put noget op I fissen don ikke er Lavet til det also h is man ikke har en dildo men os en a de spørsmål jeg har det er hvad vis man er hos lægen og de spør om en’ sex’s liv og ens mor eller far er det 🫣 kan man få ens mor eller far Ud af lokalet eller hvad jeg hives det er mange spørsmål s men som barn lære man ikke det 🥰

GirlTalks svar
Kære Mia ❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Mange andre piger derude sidder med de samme tanker som dig, og kan igennem dit brev også få besvaret nogle af deres spørgsmål, så det er bare mega sejt at du har haft lyst til at skrive ind til os ❤️
Først og fremmest vil jeg gerne sige det er helt naturligt at undre sig over disse ting, og have lyst til at udforske sin seksualitet og sexlyst, her hos GirlTalk er der lavet en god guide til onani, hvor du kan læse om nogle tips og hvordan du sørge for det er sikkert. Der er ikke nogen regel om hvornår man må onanere, det er meget individuelt hvornår en person har lyst til at prøve det første gang. Det vigtigste er at du føler dig tilpas, tryg og ikke bliver presset til det af andre. Dette gælder i alle seksuelle situationer - både med sig selv og med andre ❤️
Jeg vil som udgangspunkt ikke anbefalede at bruge noget som ikke er et sexlegetøj, da der kan være risiko for infektion eller skade, da vaginaen er følsom. At prøve med sine fingre kan være en god ide at starte med, for at prøve hvordan det føles og lærer sin krop at kende.
Hvornår det er okay at se porno findes der heller ikke et rigtigt eller forkert svar på, jeg ville anbefale dig at mærke efter om du har lyst til at se det. Det er nemlig ikke alle som har lysten til at se porno, og det er også meget forskelligt hvilken slags porno hver person har lyst til at se. Jeg vil hverken afholde dig fra at se porno, eller sige at du skal se det, men mærk efter om dette er noget du har lyst til og hvorfor du har lyst til at se det❤️
Når du er til lægen kan du altid bede om at få alenetid med din læge. Dette er der intet forkert i, og din læge kan også hjælpe dig med at få svar på en masse af de spørgsmål og tanker du går rundt med. Det er ikke en dårlig ide at spørge din læge til råds omkring sex, da de er uddannet og kan fortælle en masse brugbare ting omkring emnet. Jeg kan godt forstå, hvis det er svært at bede sine forældre om at gå ud af lokalet, en idé kan være at bede dem blive i venteværelset under hele læge tiden, hvis du føler dig tryg i dette. Mange af de spørgsmål du går rundt med har lægerne fået før, da du ikke er alene med dine tanker. Og husk at du altid er værdifuld og god nok som du er ❤️
Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften. Du kan også se under emnet "Krop og Sex" hvor der er massere viden som kan være med til at besvare nogle af dine spørgsmål og undren❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️