Det kan godt være lidt svært at stå udenfor pigegruppen, og nogle gange har jeg da også tænkt på bare at klæde mig som de andre
Alle de andre piger i klassen går i helt løst og baggy tøj. Det er åbenbart mode. Men det er slet ikke mig. Jeg er stolt over at være pige og kan ikke forstå man skal skjule ens kvindlige former. Så jeg går meget i stramme bluser og tshirts, tit med push-up, nogen gange nedringet. Og ultrastramme jeans eller leggings eller tights. Jeg kan godt lide at understrege mine bryster og lår og røv og har ikke noget imod at få blikke fra drengene. Men det er ikke populært hos pigerne og jeg får mange komentarer om min tøjstil. Det kan godt være lidt svært at stå udenfor pigegruppen og nogen gange har jeg da også tænkt på bare at klæde mig som de andre. Skal jeg give efter eller stå fast?

GirlTalks svar
Hej med dig <3
Tusind tak for at skrive ind til os, og dele ud af dine tanker om hvordan du klæder dig. Jeg synes, du gør dig nogle virkelig gode overvejelser, og jeg vil gøre mit allerbedste for at prøve at give dig et godt svar <3
Jeg kan sagtens forstå at du synes det kan være svært at skille sig ud og at du måske får en følelse af at være lidt alene i det, når alle de andre piger går i noget andet tøj og giver dig nogle kommentarer. Jeg synes, det er virkelig sejt at du føler dig så selvsikker i det stramme tøj, og at du kan mærke at det er det rigtige for dig, selvom dine veninder måske går i noget andet tøj. Det er da bare så fedt og sejt at du føler dig tilpas i din krop og har lyst til at fremhæve dine former!
Jeg synes, det er mega vigtigt at lytte til hvad man selv har lyst til at gå klædt i, og hvad du føler dig tilpas i. Så jeg vil da bare helt sikkert råde dig til at gå i det tøj du har allermest lyst til at gå i. Ens tøjsstil kan jo også sagtens ændre sig med tiden, så jeg tror heller ikke at du skal tænke det som et "nederlag" hvis du en dag får lyst til at gå i noget mere baggy tøj, for man må gerne ændre mening. Men hvis det lige nu er det stamme tøj du føler dig bedst tilpas i, så skal du da bare helt sikkert gå med den følelse.
Du lyder som en mega sej og stærk pige, og synes helt sikkert bare at du skal lytte til dig selv og gå i det tøj der føles helt rigtigt for dig!
Du er meget velkommen til at skrive ind til vores chat, hvis du vil skrive mere <3 Jeg sender dig en kæmpe virtuel krammer <3
De allerbedste hilsner,
Mathilde <3