13 årlig pige, 13 år
08. oktober 2024
Synes I, at det er småt for min alder?
Hej jeg er en 13 årig pige og jeg bruger 65 D i bh størrelse synes i det er småt for min alder? Hvad bruger i for en størrelse?

GirlTalks svar
Kære du ❤️
Tak for at skrive til os på GirlTalk - du er sej sådan at åbne op for dine tanker om din krop. Det er ikke altid nemt at dele ud af sine inderste tanker. Jeg kan godt forstå, at tanker om sin krop kan fylde meget. Det er meget normalt, når man kommer i puberteten, hvor ens krop ændrer sig, og man udvikler sig på mange områder. Jeg er helt sikker på, at mange andre piger kan spejle sig i dig og har mange af de samme tanker. Det er du bestemt ikke alene med ❤️
Jeg kan forstå på dig, at dine tanker kredser omkring størrelsen på dine bryster. Det er meget normalt at have sådanne tanker om sin krop, for pludselig skal man forholde sig til at sine bryster vokser samtidig med, at andre piger i sin omgangskreds også får bryster på forskellige tidspunkter. Nogle pigers bryster vokser tidligt, andres bryster vokser først som den sidste blandt sine veninder. Og så er der det med størrelsen - nogles bryster vokser meget og hurtigt, mens andres bryster vokser en lille smule. Nogle vil måske endda også opleve, at drengene begynder at snakke om bryster. Alt sammen er helt normalt og er en del af puberteten, og dét at blive ældre. Du er lige som man skal være, og det er der ingen, der kan ændre på ❤️
Jeg kan fortælle dig, at der ikke er noget rigtigt eller forkert omkring bryster ligesom alt andet på sin krop. Der er ikke nogle, der har for store bryster eller for små bryster. Derfor kan du desværre ikke bruge min størrelse til noget. Du har lige den krop, du har, og den vil udvikle sig op igennem hele teenagealderen. Ved din alder er kroppen derfor ikke færdigudviklet. Den er stadig i udvikling. Det er dog også vigtigt for mig at sige, at det ikke er det samme som at sige, at dine bryster vil vokse mere fremover. Det er der desværre ingen, der kan svare på. Men det vi ved, det er, at din krop er i udvikling. Og det er lige som det skal være, for så fungerer den, og den gør det, den skal. Den skal nemlig være rask og i udvikling ❤️
Hvis du har lyst til at læse om, hvordan kroppen forandrer sig i puberteten, kan jeg anbefale dig at læse denne artikel på GirlTalks hjemmeside ❤️
Mange knus fra Marlene