Jeg har en tro med mange rammer, men jeg er kommet til at gøre mange forkerte ting
Jeg har en kristen tro med mange rammer, men er kommet til at gøre mange forkerte ting. Jeg føler at ingen af mine andre kristne venner vil være sammen med mig igen.

GirlTalks svar
Kæreste Alma
Tak for dit brev. Jeg vil bare sige, at jeg virkelig bliver rørt af, hvordan du har det. Det kan være så svært at føle sig alene, især når man går igennem svære ting eller man kæmper med sig selv, som det lyder til, at du står i lige nu. Jeg sender dig det største kram og håber, at mit svar her til dig kan få dig til at føle dig mindre alene og mindre forkert ❤️
Ud fra dit brev så lyder det som om, at du har været igennem meget og også står over for en svær situation med dine venner lige nu. Det kræver virkelig mod at tænke over alt det, du har gjort og været igennem. Og særligt når du så deler med mig, at du kan komme til at gøre forkerte ting, så viser det bare, at du er stærk! Det er helt okay at lave fejl – vi er alle mennesker, og vi lærer af dem.
Når det kommer til dine venner, så virker det næsten som om, at du bliver dømt eller at de tage afstand fra dig på grund af de forkerte ting, som du beskriver. Hvis det var mig, der stod i din situation, så ville jeg virkelig føle mig fortvivlet og ked af det - mon du har det på samme måde?
Det er vigtigt at huske, at alle laver fejl. Ingen er perfekte, og det er en del af det at være menneske ❤️ Hver gang vi fejler, har vi muligheden for at lære noget nyt om os selv og hvordan vi kan vokse. Dine fejl gør ikke mindre værdifuld – tværtimod kan de hjælpe dig med at forstå, hvem du virkelig er, og hvad du står for. Du har unikke styrker og kvaliteter, som ingen andre har, og det er det, der gør dig speciel.
Når jeg laver fejl, så føles det utroligt skræmmende at åbne op og fortælle om det. Og det føles endnu mere skræmmende at skulle fortælle om, hvordan jeg selv har det. Men hver gang at jeg har sagt tingene højt, så har jeg det bedre, fordi det ikke længere er noget, som jeg skal bære rundt på inde i mig selv - kender du den følelse? Selvom det måske virker helt umuligt at fortælle nogen om, hvordan du har det, så tror jeg at, ærlighed kan være en virkelig stærk vej frem. Når du deler dine tanker og følelser med dem, som du elsker og holder af, kan det skabe en dybere forbindelse og mere forståelse. Det viser, at du er villig til at være sårbar, og det kan inspirere dem til at dele deres egne oplevelser. Ofte opdager vi, at vi ikke er så forskellige, som vi tror, og at mange af os har oplevet lignende udfordringer ❤️
Ærlighed handler også om at give plads til hinanden. Det kan være, at nogle af dine venner har brug for tid til at bearbejde tingene, ligesom du gør. Men ved at tage det første skridt og åbne op, giver du dem muligheden for at gøre det samme. Det kan føre til forståelse og nye begyndelser.
Husk, at det er helt i orden at søge støtte fra dem omkring dig – venner, familie eller en voksen, du stoler på. Du må også gerne altid søge om støtte her ved hos fra GirlTalk ❤️ Du fortjener at blive set og hørt, og du behøver ikke at gå igennem det alene. Jeg er virkelig stolt af dig for at dele dine tanker. Jeg håber, du finder styrken til at tage skridtene mod at reparere dine relationer og finde din egen vej fremad.
Kram til dig ❤️ Hilsen Katrine