Den tvivlende, 16 år
01. oktober 2024
Jeg er både sur på mig selv men på en måde også glad, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre
Jeg føler jeg måske har dummet mig big time her i weekenden. Tidligere havde jeg en kæreste jeg holdt meget af, jeg følte vi var gode for hinanden. Ikke desto mindre var der ting vi så meget forskelligt på og vi blev enige om at bryde ret kort før jeg skulle starte på gym. Jeg ser en anden nu, han går også på gym og ham holder jeg også af. Jeg mødte så min ex i byen her i weekenden da jeg var ude og shoppe lidt. Jeg har faktisk ikke snakket med ham siden. Han spurgte om jeg ikke ville med hjem til ham så kunne vi snakke lidt. Det ville jeg gerne for vi havde nogen fælles bekendte da vi var kærester som jeg godt ville høre nyt om. Vi sad så på hans værelse og snakkede. Han holdt om mig og begyndte at fumle lidt med min bukselinning, jeg havde sådan nogen løse bukser på. Hver gang han hev dem lidt ned hev jeg dem lidt op igen, men kun lidt! Det må ha set ret komisk ud og det endte så med at de til sidst var nede om nummi og jeg tog dem så helt af og han lagde sig hen over mig og trængte ind i mig. Jeg tænkte både, åh nej, hvad laver jeg! og åh, det er lissom at komme hjem at mærke ham dybt oppe i mig! Da vi var kommet begge to og havde fået bukser på igen sagde jeg jeg ikke ville snakke om det. Jeg havde brug for at tænke, og det synes han var helt okay. Jeg har 1000 tanker lige nu. Jeg er både sur på mig selv men på en måde også glad og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Kan i hjælpe?

GirlTalks svar
Kære den tvivlende ❤️
Tusinde tak for dit brev! Du skal vide, at jeg synes det er så modigt, at du har lyst til at dele dine tanker og følelser med os i GirlTalk, tak for dig ❤️ Og jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig i den situation, som du står i lige nu!
Jeg forstår virkelig godt, at du har 1000 tanker, der fylder lige nu, hvilket er helt naturligt. Som du selv er så god til at beskrive, er mange af tankerne ofte modsatrettede, hvor du på den ene side kan føle dig glad og "hjemme", men samtidig også være lidt hård ved dig selv, fordi du måske godt ved, at der var en grund til, at I ikke er kærester mere. De tanker kender både jeg og mange andre piger også til - du er ikke alene ❤️
Du skal vide at det er SÅ sejt, at du efter denne oplevelse med din ex mærker efter og udtrykker over for ham, at du har brug for at tænke. Det er nemlig så vigtigt, at du giver dig selv tid og mærker efter helt nede i maven.
Jeg sidder og tænker, at du kan prøve at spørge dig selv om, hvad der kan ligge til grund for de tanker og følelser, du sidder med lige nu? Skyldes det måske, at du savner din ex og gerne vil være sammen med ham igen? Eller er det fordi, det vækker nogle trygge minder? Eller måske noget helt tredje? Alle grundene og tankerne er okay! Der er intet, der er forkert at føle i det her ❤️
Det kan være meget svært at give slip på nogle, man har holdt meget af, og derfor har jeg lyst til at sige til dig, at du ikke må være sur på dig selv over det, der er sket. Du kan i stedet se det som en mulighed for lige at få mærket ordentligt efter ❤️
Det lyder også til, at du har mødt en anden sød fyr, som du er glad for, og det er jo bare dejligt! Den her oplevelse med din ex kan også være en mulighed for at mærke efter, hvilke tanker og følelser du har om relationen til ham den anden fyr.
Kærligheden er ikke altid nem, og du lærer gennem hele livet ❤️
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at det sætter gang i lidt tanker hos dig. Du er også altid velkommen til at skrive ind til vores rådgivning, hvis du har brug for én at skrive med - vi er her for dig ❤️
Kram fra Isabella