Iben, 17 år
25. september 2024
Jeg er så ærgelig over mig selv, og nu er min veninde sammen med ham
Hej Girltalk
Har et kæmpe problem, som fylder meget. Jeg er blevet meget forelsket, og har været det i et halvt år snart. Jeg har haft så mange chancer for at det kunne blive til noget, men har været alt for tilbageholdende, og måske kommet til at virke genert når det virkelig gælder. Desværre var min rigtig rigtig gode veninde hurtigere end mig, og nu er de kærster. Jeg er så forvirret! I skolen virker han bare mega genert og akavet overfor mig nu, det er som om han ikke vil se mig i øjnene. Og så nogle gange når vi snakker er det bare magisk. Jeg er så ærgelig over mig selv, og nu er min veninde sammen med ham og hun snakker ikke om andet. Jeg er meget forelsket, og jeg ved ikke hvad jeg gøre andet end at vente. ØV:/

GirlTalks svar
Kære Iben ❤️
Tusind tak for dit brev til Pigetanker! Jeg kan godt forstå, at dine oplevelser fylder meget for dig, og at det kan være en svær og forvirrende situation at navigere i. Derfor er det så godt og modigt af dig, at du deler dine tanker med os. Jeg er sikker på, at der er andre piger, som kan spejle sig i det du oplever.
Det er helt naturligt at være forvirret, når den dreng du er forelsket i, er blevet kærester med en af dine rigtig gode veninder. Har du overvejet at nævne det for en af dine andre veninder eller en anden person, som du stoler på og er tryg ved? Det at dele sine tanker med en anden person kan lette ens hjerte, og nogle gange giver det også nye perspektiver, når man taler højt om tingene.
Du skriver, at du har haft mange chancer, været tilbageholdende og virket genert, hvilket jeg forestiller mig kan være frustrerende at tænke på nu. Det er helt okay, hvis du ser tilbage og ønsker, at du havde gjort noget anderledes. Jeg vil minde dig om, at du ikke har gjort noget forkert, men at du gør det, der er rigtig for dig. Jeg synes faktisk, at det viser, at du kender dig selv og dine egne grænser rigtig godt. Det er mega sejt! ❤️
Selvom at det kan være svært, er det vigtigt at respektere at din veninde og ham du er forelsket i er blevet kærester. Kunne det måske være en ide at fokusere på noget andet, som gør dig glad og som får dine tanker på noget andet? Måske nyder du at tilbringe tid med dine venner, din familie eller at bruge tid på dine fritidsinteresser ❤️
De tanker og overvejelser, du har gjort dig, kan du helt sikkert tage med dig videre. Husk at være god mod dig selv - det fortjener du! ❤️ Jeg er sikker på, at du en dag vil finde en sød og fantastisk kæreste ❤️
Hvis du har brug for at skrive mere, er du rigtig velkommen til at skrive ind på GirlTalks chatrådgivning, hvor der sidder nogle søde rådgivere klar til at chatte om lige præcis, det du har brug for ❤️
Kram fra Maja