Måske er jeg bare lidt for opmærksom på, hvornår han skriver eller ringer
Hej Girltalk<3
Jeg har en så dejlig kæreste og vi har det så godt sammen. Vi ringer sammen ret ofte når vi ikke ses i flere dage, og jeg har lagt mærke til det kun er mig der ringer op. Jeg savner ham virkelig meget, og savnet til ham påvirker mig i min hverdag. Det kan fx være at jeg syntes det er en god ide at ringe til ham midt i min lektie læsning, eller sent om aften hvor vi kan snakke i lang lang tid. Han har sagt at jeg altid er velkommen til at ringe til ham, og det samme har jeg sagt til ham. Men jeg syntes godt at der også gerne må gå nogle dage imellem vores opkald, og vi så kan glæde os til at se hinanden og fortælle hvad vi har oplevet i de dage vi ikke har snakket.
Efter jeg er startet i skole, troede jeg ikke at jeg ville ringe så meget som jeg gør nu, jeg håbede at han ville kontakte mig mere, men det gør han ikke. Måske er jeg bare virkelig opmærksom på hvornår han skriver eller ringer, måske er jeg lidt for opmærksom?
Nu skal det ikke lyde som om han ikke skriver til mig, han skriver godnat til mig og spørg ind.
Jeg har følesen af, at jeg mister ham som min kæreste næste gang jeg ser ham. Det er nok frygten for at miste ham.
Jeg har svært ved at koncentrerer mig, når jeg laver kreative ting jeg godt kan lide, for hvad nu hvis han ringer eller skriver om at han vil komme forbi. Sådan opkald eller sms vil jeg være bange for at misse. Jeg var sammen med min veninde forleden i nogle timer, og der tænkte jeg rimelig ofte på min kæreste.
Han betyder sindssyg meget, og jeg er som sagt bange for at miste ham.
Håber i kan hjælpe mig?<3

GirlTalks svar
Kære Katinka ❤️
Først og fremmest tak for dit fine brev, jeg er sikker på, at der sidder rigtig mange som kan spejle sig i det du skriver! Jeg vil forsøge, at svare så godt som muligt ❤️
Kærlighed er en svær størrelse og følelserne der følger med, kan af og til være svære at navigerer i. Og det er helt naturligt, at man frygter at miste en man er glad for! Men der er selvfølgelig også en balance i, at det kan komme til at fylde for meget og blive stressende at være i ❤️ Det lyder dog som om, at du har en dejlig kæreste som du også har det skønt med - vildt vigtigt! Og at du selv er en super sød og betænksom kæreste overfor ham ❤️
Kommunikation kan være altafgørende i forhold hvor man måske ikke ser hinanden så ofte, og her virker det som om, at I er gode til at få snakket sammen og opdateret hinanden i løbet af jeres hverdag. Det er en svær balance ift. hvor meget kommunikation der skal til - og det kan være vidt forskelligt fra person til person. Du skriver at det ofte er dig der rækker ud til ham når i skal ringes ved, og det tænker jeg ikke nødvendigvis, at der er noget problematisk i, jeg kan selvfølgelig godt forstå, at man har et behov for, at han også rækker ud til dig - og det kunne måske være noget I kunne have en dialog om sammen? Det lyder i hvert fald som om, at du er vildt god til at kontakte til ham, men at han måske ikke altid er lige så god til at få kontaktet dig - eller i hvert fald ikke så meget som du kunne have brug for ❤️ Her tænker jeg bestemt ikke, at det er fordi han ikke har lyst til at kontakte dig, men måske mere, at han føler sine behov dækket når du kontakter ham - og samtidig at dine også bliver dækket, hvilket måske er lidt en misforståelse fra hans side?
Det lyder også lidt som om, at forskellen på jeres kommunikation kan være grobund for en smule usikkerhed i dig - hvilket er helt forståeligt! Jeg tænker også, at det måske er derfor, at det kan føles som om, at man er helt vildt opmærksom på hvad han gør og hvornår han skriver. Og det er helt naturligt, at man får en følelse, af altid at skulle være til rådighed når han så endelig ringer eller skriver, fordi det jo er lidt det man går og venter på - men det tænker jeg egentligt er mere stressende for dig en rart at være i ❤️
Jeg ved ikke om du har italesat over for ham hvordan du føler, men hvis ikke du har, så synes jeg helt sikkert at du bør snakke med ham om det! Jeg tror det kunne give dig en ro i maven, at vide hvordan han ser på det hele. For vi har en tendens til ofte at forestille os en masse, men uden egentligt at vide hvad der foregår i vores kæresters hoveder - og det kan af og til være en helt anden virkelighed end den vi forestiller os ❤️ Og måske kan din opmærksomhed på hvad han gør og ikke gør blive mindre, hvis i får en snak hvor han både kan be- eller afkræfte nogle af de ting du går og bekymrer dig om ❤️
For mig lyder det i hvert fald som at i begge vil hinanden det bedste men, at han måske ikke helt ved hvad du egentligt har brug for fra ham ❤️ Og samtidig få italesat at hans manglende initiativ til de her opkald eller beskeder kan være med til at skabe en usikkerhed i dig ift. om han overhovedet vil jeres forhold. Jeg tænker i hvert fald at en samtale omkring det vil kunne give dig ro i maven ❤️ For jeg er næsten sikker på, at han ikke har været klar over dine bekymringer eller følelser forbundet med det - og kun ved at få det sagt højt kan han blive opmærksom på det, og ændre på det! Så jeg tænker helt klart, at en samtale er bedste løsning, så i kan komme til at forstå hinanden endnu bedre, og samtidig møde hinanden i hvert jeres perspektiv ❤️
Husk at det altid er okay at man mærker efter og italesætter sine ønsker overfor sin partner! Hvis han vil dig det bedste, så er jeg sikker på, at det bliver nemt for ham, at lytte og møde dig i dine følelser - og mon ikke i finder i frem til et kompromis hvor der er plads til jer begge ❤️
Håber du kunne bruge mit svar til noget, og uanset hvad er du altid velkommen til at skrive ind til vores rådgivning, hvis du har brug for at dele flere tanker og følelser ❤️
Kæmpe knus Emilie ❤️