Jeg føler mig ikke længere glad og har fået spiseproblemer
Jeg er en 14 årig pige, der ikke længere føler mig glad. Og har fået spise problemer. Hvad gør jeg?

GirlTalks svar
Kære Liva ❤️
Tusind tak for dit brev, og tak for at have skrevet til GirlTalks brevkasse og delt dine tanker med os. Det er så sejt og modigt af dig! Jeg er sikker på, at der er andre piger, som kan nikke genkendende til det, du skriver - du er ikke alene.
Jeg er virkelig ked af at høre, at du ikke længere føler dig glad og har fået spiseproblemer. Jeg kan forestille mig, at det kan være nogle svære følelser at være i, når man oplever sig selv på en anden måde. Når vi oplever nogle svære situationer i livet, kan vi reagere forskelligt på dem. Jeg bliver lidt nysgerrig på, hvad der førhen har gjort dig glad? Det kan være, at du godt kan lide at tegne, gå ture, høre musik eller være sammen med dine venner. Du kan eventuelt prøve at lave flere af de ting, som netop skaber mening og glæde for dig, og som kan være med til at løfte dit humør igen.
Du skriver, at du har fået spiseproblemer, hvilket jeg forestiller mig kan være svært at være i alene. Derfor er det så sejt og modigt, at du deler dine tanker til Pigetanker. Hvordan vil du have det med at tale med en af dine forældre om det, eller en anden person, som du stoler på og er tryg ved? Det at fortælle en anden om ens oplevelser kan skabe en følelse af lettelse, da man ikke står med tankerne alene. Den person man fortæller det til, kan være med til at finde frem til den rette hjælp.
Du skal vide, at du er værdifuld og fortjener at have det godt. Pas på dig selv ❤️
Hvis du har behov for at skrive ind om netop dette eller andre tanker, er du også rigtig velkommen til at skrive ind til GirlTalks chatrådgivning, hvor der sidder nogle søde rådgivere klar til at chatte med dig. I GirlTalk kan du også tilmelde dig EmpowR, som er et gruppeforløb med andre på din alder. Her er intet for småt eller for pinligt at tale om, og ingen tanker er forkerte.
Kram fra Maja