M, 12 år
25. september 2024
Jeg får sådan en mærkelig følelse, når jeg har onaneret
Hej girltalk!👋
Jeg fÄr sÄdan en mÊrkelig fÞlelse nÄr jeg har onaneret det er ligesom at lige sÄ snart jeg kommer sÄ er det ubehageligt hvis jeg prÞver igen altsÄ det er ikke rart og det fÞles bare vildt ubehageligt.
En anden ting er at jeg ser altid porno imens (med mine AirPods i sĂ„ folk ikke kan hĂžre det selfĂžlgelig) men jeg er ret bange for at fĂ„ en virus. AltsĂ„ jeg trykker aldrig pĂ„ reklamer og links eller trykker pĂ„ “skip ad” knappen, men er stadivĂŠk lidt bekymret. Jeg bruger ogsĂ„ “pornhub” fordi folk siger at der er mindst chance for at fĂ„ virus der
Vi ses glĂŠder mig til at se svaret!

GirlTalks svar
KĂŠre M ❀
Tusind tak fordi du skriver ind til vores brevkasse. Det er fĂžrst og fremmest virkelig sejt at du skriver ind og har lyst til at dele dine tanker med os i GirlTalk - tak for det ❀
Der kan vÊre flere grunde til at du mÊrker denne ubehagelige fÞlelse som du fortÊller om. Der sker meget i kroppen nÄr du opnÄr klimaks. NÄr du forklarer om, at du i kroppen mÊrker en mÊrkelig og ubehagelig fÞlelse, kan dette skyldes, at nerverne som har vÊret stimuleret og berÞrt, er blevet overstimuleret eller er ekstra sensitive. Derfor kan det fÞles ubehageligt at blive ved med at rÞrer i omrÄdet. Hvis du ikke har lyst til at stoppe helt, kan du rÞrer ved andre omrÄder pÄ kroppen, som din hals, Þrer, inderlÄr, bryster og nipples. MÄlet behÞver heller ikke altid at vÊre det at fÄ en orgasme, du kan altid stoppe nÄr din seksuelle lyst er faldet. Det kan ogsÄ nogle gange vÊre ret rart at give sig selv en pause og sÄ vende tilbage til akten bagefter.
Det lyder ikke helt sÄdan pÄ dit brev, men hvis den ubehagelige fÞlelse er mere psykisk, sÄ vil jeg bare minde dig om, at nÄr det kommer til kroppen og onani, sÄ er der ingen rigtig eller forkert mÄde at gÞre tingene pÄ. Det skal selvfÞlgelig ikke fÞles forkert eller overskride dine grÊnser, sÄ lov mig at mÊrke efter og pas pÄ dig selv. Flere mennesker kan have en bevidst eller ubevidst tanke om at onani er forkert eller skamfuldt, her er det vigtigt for mig at understrege, at det ikke er forkert at have en seksuel lyst og at onanere. Ligesom der heller ikke er noget forkert i at se porno.
Omkring din frygt for at fÄ en virus nÄr du ser porno eller pÄ Pornhub, har jeg undersÞgt sagen dybere. Da det er et veletableret firma, har de en god sikkerhed, hvilket gÞr dem til en af de sikre sider. Dog kan de, som lignende sider ikke garantere 100% sikkerhed. SÊrligt er reklamerne og links en mulighed for at fÄ en virus, sÄ det er godt du undgÄr disse. VÊr ogsÄ opmÊrksom pÄ scam mails. Hvis du fortsat tager dine forbeholdt burde du ikke vÊre bange for at fÄ en virus.
Jeg vil gerne runde af med at minde dig om at du ikke er forkert, og det er sundt at udforske sin krop og lyster, bare husk at mĂŠrk efter hvad der fĂžles rart ❀
Knus og kram fra Michelle ❀