M&m, 12 år
20. september 2024
Hvad skal man gøre, hvis man ikke er “normal”
Hva skal man hvis man ikke er “normal” ?
Det fordi jeg har et eller andet hvor fx hvis jeg finder ind oplader ryster jeg med den med min hånd og jeg kan gøre det i timer. Jeg prøver at stoppe men det virker ikke.
Og plus alle tror jeg mærkelig fordi jeg hele tiden er træt i timerne og siger “jeg ved det ikke.” Til hvert spørgsmål. Sorry hvis det lidt komplicerede men hvad betyder det der ryste ting ???😬
Hilsen m&m

GirlTalks svar
Kære M&M 🥰
Tusind tak for dit brev! Jeg kan godt forstå, at det føles forvirrende og måske lidt skræmmende med det, du oplever. Det er rigtig sejt af dig at række ud og dele dine tanker – det viser, at du tager dig selv og dine følelser seriøst, og det er så vigtigt ❤️
Med hensyn til det med at ryste med opladeren – det lyder som noget, der måske sker uden du tænker over det, og jeg kan høre, at det bekymrer dig, fordi du ikke kan stoppe, selvom du prøver. Nogle gange kan vores krop reagere på måder, vi ikke helt forstår, især hvis vi er nervøse, bekymrede eller føler os pressede. Det er ikke noget, der gør dig mærkelig, men jeg kan godt forstå, at det er frustrerende for dig.
Hvis du føler, at det her ryste-fænomen fylder meget, eller at det gør dig urolig, kunne det være en rigtig god idé at tale med en voksen, du stoler på – fx dine forældre, en lærer eller en anden, der kan hjælpe dig med at finde ud af, hvad det handler om. Nogle gange kan vores krop vise os, at der er noget, vi er nervøse for, selvom vi ikke helt er klar over hvad. Og det er ikke noget, du behøver klare alene, hvis du ikke har lyst ❤️
Med hensyn til at være træt i timerne og føle, at du ikke kan svare på spørgsmålene, så kan der være mange grunde til, at du har det sådan. Måske er du bare meget træt for tiden, eller måske er der noget, der stresser dig, uden at du lige har tænkt over det? Det er også helt normalt at føle sig overvældet i skolen – du er ikke alene om det! Du skal bare huske at lytte efter din krop og det, som den fortæller dig. Så hvis din krop siger til dig, at du er for overvældet, så prøv at lyt og give dig selv nogle pusterum i løbet af dagen, så du også passer på dig ❤️
Mit største råd til dig er, at du skal være god ved dig selv. Hvis du kan, så prøv at snakke med nogen om, hvordan du har det. Det kan være en stor lettelse at få talt om de her ting, og du fortjener at få den støtte, du har brug for. Du er mere end velkommen til at snakke med os her fra GirlTalk om det - så logger du bare ind på chatten, og så sidder der nogle søde piger klar til at snakke med dig.
Husk, at det er helt okay at være anderledes og at have sine egne ting at kæmpe med. Du er ikke mærkelig – du er dig, og det er fantastisk! ❤️
Kærlig hilsen
Katrine