Jeg er den sidste i min klasse, der ikke har fået menstruation
Jeg er den sidste i min klasse der ikke har fået menstruation.
Så hver gang de snakker om noget relateret til det kan jeg ikke relatere til dem.
Jeg føler mig lidt udenfor og vil gerne have min menstruation snart

GirlTalks svar
Kære du ❤️
Tusind tak for at skrive dine tanker ind til brevkassen. Du er bestemt ikke alene om at synes, at det er vildt nederen at være den eneste, der "mangler" sin menstruation. Alle kroppe udvikler sig i forskellige tempi og på forskellige måder. Sådan er det også med den første menstruation, som oftest kommer, når man er mellem 9-18 år. Det er dog ikke unormalt hvis den enten kommer tidligere eller senere. Der kan både være meget usikkerhed i at være den første, der får sin menstruation og den sidste, der får den. Jeg kan virkelig godt forstå dine følelser og den usikkerhed, du oplever. Din krop udvikler sig i sit eget tempo, og din menstruation kommer, når den kommer - og du er præcis som du skal være.
Det kan være ensomt at gå med selv, og det er vigtigt, at tale højt om de ting, der fylder i vores tanker. Det får mig til at tænke på, om du kan tale med pigerne i din klasse? Det kan måske virke overvældende, hvis du ikke er tæt med alle. Hvis det er tilfældet, kan du måske tale med dine veninder i/udenfor klassen eller dine forældre? Du kan måske også tænke over, hvor mange gode råd din klassekammerater kan give dig til den dag, du får din menstruation, når de taler om deres erfaringer. Det kan også give dig mulighed for, at tale med på deres menstruationssnak ved at stille spørgsmål.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar. Hvis du har brug for at skrive mere om netop det, så er du meget velkommen til at skrive til vores rådgivning ❤️
Kæmpekrammer
Caroline