Smilla, 17 år
21. februar 2026
Min kæreste vil gerne i seng med mig. Hvad skal jeg gøre?
Jeg har en lækker kæreste og han vil gerne i seng med mig. Vi kysser meget og sådan jeg elsker ham i hvert fald meget. Hvad skal jeg gøre?

GirlTalks svar
Kære Smilla <3
Tusinde tak for dit brev! Jeg vil svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Hvor er det dejligt at høre, at du har en kæreste, du elsker, og at I har det godt sammen <3 Det er helt naturligt, at forhold udvikler sig, og at lyster kan komme til at fylde mere, når man er forelsket. Samtidig er det vigtigt at huske, at det først og fremmest handler om dig og dine grænser!!
Det vigtigste spørgsmål jeg vil stille dig er, om du selv har lyst og føler dig klar? Har du lyst, fordi det føles rigtigt for dig? Eller mærker du et pres, fordi du er bange for at skuffe ham eller miste ham? Det kan være en god idé at mærke efter helt ned i maven - og giv dig endelig god tid <3 Hvis du er i tvivl, er det helt okay at tage det som et tegn på, at du måske har brug for mere tid.
Hvis din kæreste holder af dig, vil han også kunne respektere, hvis du siger, at du gerne vil vente eller tage det stille og roligt! Du må gerne sætte ord på dine følelser, for eksempel ved at sige, at du elsker ham, men at du har brug for at mærke helt efter i dit eget tempo <3
Hvis du føler dig klar, er det også vigtigt, at det sker på en måde, hvor I begge føler jer trygge, og at I taler om beskyttelse og forventninger! Sex skal være noget, man vælger sammen – ikke noget, man gør for at bevise kærlighed <3
Jeg ønsker dig alt held og lykke! <3 Og husk at du altid er velkommen til at skrive ind igen eller kontakte GirlTalks chatrådgivning, hvis du har behov for at snakke mere om det eller om noget andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3