clara, 14 år
15. november 2025
Jeg kan jo ikke rigtigt gå i shorts, t-shirt eller gå i svømmehallen uden alle ser mine ar. Hvad skal jeg gøre?
Hey girl talk.
jeg har en gang cuttet meget på mine arme, ben og hofter men nu er jeg stoppet med at cutte men jeg har stadig arrene, så jeg kan jo ikke rigtigt gå i shorts, t-shirt, eller gå i svømmehallen uden alle ser mine ar hvad skal jeg gøre?
k.h. Clara

GirlTalks svar
Kære Clara ❤️
Tusind tak fordi du skriver. Det er virkelig modigt af dig at række ud, og hvor er det stærkt gået, at du er stoppet med at skade dig selv. Det kan du være rigtig stolt af. ❤️
Dine ar fortæller en historie om, at du har været igennem noget svært, som du kæmpede dig igennem. De viser ikke noget forkert ved dig.
Jeg kan godt forstå, at du kan blive usikker over dine ar. Det er helt normalt at føle sig sårbar, når det handler om dele af kroppen, man måske er lidt flov over eller ikke føler sig klar til at vise frem. Sådan har mange mennesker det. Hvis du ikke føler dig klar endnu, er det helt okay. Det vigtigste er, at du tager det i dit eget tempo.
Når den dag kommer, hvor du får lyst til at gå i shorts, T-shirt eller tage i svømmehallen, så husk at du har ret til at være der præcis som du er. De fleste vil slet ikke lægge mærke til dine ar, og dem der gør, tænker som regel ikke så meget over det, som man selv kan tro. Man kan let komme til at tro, at alle andre ser de ting man selv er usikker på, men i virkeligheden har de fleste alt for travlt med at tænke på sig selv til at lægge mærke til andre på den måde.
Jeg håber, at mit svar kan give dig lidt ro. Du er altid velkommen til at skrive igen eller bruge vores chatrådgivning, hvis du får brug for at snakke mere.
Kærlig hilsen Kirstine ❤️