Jeg synes at det er svært at gå i bad foran andre
Jeg er virklig dårlig til at være nøgen med andre og det iriterer mig. Jeg mærker det rigtig i det her skoleår for der skal vi bade til idræt, det skulle vi ikke sidste år for der havde vi idræt i sidste time. Jeg kan virklig godt lide idræt men hader at skulle i fællesbad bagefter så jeg løber bare igemmen bruseren og gemmer mig bag håndklædet. Og jeg kigger vildt misundlig på de piger der bare står og pjatter under bruseren.
Jeg har tænkt meget over hvorfor jeg ikke kan lide at vise mig uden tøj for har faktisk ikke rigtig nogen grund til det. Altså okay, jeg er jo ikke som de flotte piger i klassen men jeg er helt almindlig og er hverken mega tyk eller tynd. Mine bryster er af almindlig størrelse og sidder pænt og min røv er vist god. Og jeg er velplejet forneden. Så jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg er så genert. Der er enlig ikke noget så de andre ikke skulle kunne syns at jeg var lidt attraktiv. Jeg har prøvet at stå foran spejlet uden tøj og sige til mig selv at jeg jo er helt almindlig og i morgen til idræt vil jeg da bare bade lissom de selvsikre piger men det ender alligevel med at jeg igen løber gemmen bruseren og gemmer mig bag håndklædet.
Jeg ville virklig gerne lære at være nøgen. Syns også at jeg fortjener det på en måde. Der kan komme så mange sammenhænge hvor man har brug for at være nøgen med andre, fx skal jeg på efterskole efter 9. Men ved ikke hvordan jeg skal lære det? Og hvorfor er jeg så genert? Har i et råd?

GirlTalks svar
Kære “Den generte”♡
Tak for dit brev, og fordi du tør at skrive om sådan et ømt emne. Jeg ved, at der er mange unge piger, der har det på præcis samme måde. Det kan være virkelig svært at anerkende sin krop, og ikke mindst at vise den frem, og jeg kan så godt forstå at du synes at det er ubehageligt.
Det virker som om du egentlig har det meget godt med din krop, men bare synes det er grænseoverskridende at andre skal se den. Det kender jeg virkelig godt fra mit eget liv, og du skal vide at du ikke er alene om det eller forkert på nogen måde <3
Du siger, at du står foran spejlet, og lover dig selv, at du næste gang der er idræt, bare vil bade ligesom de selvsikre piger, men alligevel ender med at gemme dig bag håndklædet.
Jeg kender virkelig godt dét med at miste modet når det endelig gælder, men måske er det du har allermest brug for, bare et lille skub i den rigtige retning. Der er ingen der kommer til at tænke på hvordan du ser ud, så måske skal du lægge mindre vægt på det, og bare nyde dit bad :)
Selvfølgelig er det meget lettere sagt end gjort, men du fortjener virkelig at kunne bade sammen med de andre uden at skulle tænke på, hvordan din krop ser ud! <3
Jeg synes du er mega sej, og din krop er lige præcis som den skal være!!
Kram fra Girltalk ♡