Emi, 12 år
12. december 2025
Jeg skal synge foran mange mennesker, men der er en som siger at jeg synger dårligt
Hej Girltalk
Jeg skal synge solo til en julegudstjeneste foran hele min skole og folks forældre (det vil sige ca. 450 mennesker og jeg er vildt nervøs, men det er mest fordi at der er en dreng i min klasse der siger at jeg er dårlig til at synge og jeg ved ikke hvordan jeg skal lukke det ude.
Kan i hjælpe mig?
Kh
Emi

GirlTalks svar
Kære dig,
Hvor lyder det som en så spændende og vild oplevelse! Og hvor kan jeg godt forstå, at du er nervøs, for puha det kan virkelig være nervepirrende at skulle stå foran mange mennesker - især hvis man ikke er vant til det <3
Det lyder til at være en så mystisk og mærkelig kommentar fra ham drengen. Øv. Jeg sidder og tænker lidt på, om han måske kan være lidt misundelig på den mulighed du har fået? Måske han ikke nødvendigvis ville være den der synger - men måske han godt gad at skulle stå foran den mængde mennesker. Der kan være mange grunde - og det er slet ikke dit arbejde at prøve at finde en forklaring. For uanset hvad, så er det ikke okay, at han har sagt det til dig. Hvis man ikke har noget pænt at sige om andre, så skal man bare holde det for sig selv. Det gavner ikke rigtig nogen.
Jeg plejer at sige til mine venner og veninder, at hvis man ikke ville gå til personen for at få råd, hvorfor så lytte til dem, når de kommer med "råd"? Der er så mange som tror på dig, så lad ham ikke kontrollere, hvad der er godt eller skidt.
Der er nogen som har valgt, at det er lige præcis dig, som skal synge. De har siddet der og brainstormet, hvem der skulle vælges - og de har tænkt på netop dig. Hvor er det mega sejt! De tror på dig. De ved, at du kan. Og de ved, at det lyder godt <3 Så nyd koncerten, og oplevelsen, og alle dine følelser - og husk på, at det er okay at blive nervøs; det betyder bare, at det er vigtigt for dig. Og det er ret fedt at noget er så vigtigt <3
Et råd er at tænke på, at dem som sidder og kigger, de vil alle sammen, at det kommer til at gå godt for dig <3 De ønsker dig det bedste - det vil jeg total vædde med! <3
Du er mega monster sej, og nøj hvor du bare fortjener en så god oplevelse! Jeg krydser så meget fingre for dig! <3
Kæmpe kram og knus, Mille <3