Emilia, 14 år
14. november 2025
Det er okay at være i tvivl
hejjj girltalk, jeg har efterhånden skrevet herinde et par gange og det hjælper virkelig så tak🩷 jeg har dog brug for nogle råd eller noget hjælp. jeg har skrevet med den her pige i et omkring en måned nu. jeg ved at hun ret godt kan lide mig, men jeg ved ikke om jag har det på samme måde:( jeg har vist aldrig været forelsket før så jeg ved ikke hvordan det føles, jeg føler bare lidt at jeg tvinger mig selv til at kunne lide hende selvom jeg jo synes at hun er virkelig virkelig sød og smuk. vi bor ret langt væk fra hinanden (jeg bor på nordsjælland og hun bor i midtjylland) og vi har været sammen en gang men der havde vi ikke kendt hinanden i så lang tid så der skete ikke noget. jeg ved dog at hun rigtig gerne vil kysse mig og at hun måske skal her til igen? men jeg har heller aldrig kysset før og jeg ved ikke om hun har prøvet det før så det gør mig ret nervøs fordi jeg gider jo ikke virke urutineret eller barnlig. jeg ved jo ikke engang om jeg kan lide hende på den måde..
bedste hilsner<33

GirlTalks svar
Hej Emilia <33
Altså først vil jeg gerne sige, at det er 100% normalt at være i tvivl om, hvad man føler. Der er SÅ mange der ikke har været forelsket som 14-årig, og man kan ikke bare tvinge sig selv til at have det på en bestemt måde. Det betyder ikke, at der er noget galt med dig.
Hvis du føler, at du prøver at kunne lide hende, så er det måske fordi du faktisk ikke helt oprigtigt føler det? Og det er helt fair. Du må gerne synes, hun er sød og smuk uden at ville være kærester.
Det med at kysse, prøv at tage presset af dig selv. Det er helt normalt ikke at have kysset endnu, og hvis hun er sød, så vil hun ikke dømme dig for noget. Du skal kun kysse, hvis du selv har lyst – ikke fordi du føler du burde.
Jeg synes du skal prøve at mærke efter hvad du vil. Hvis du ikke føler dig klar eller ikke rigtig kan lide hende romantisk, så er det bedre at være ærlig end at lade det fortsætte og gøre dig selv mere forvirret.
Du fortjener at tage tingene i dit eget tempo <3
Kram fra GirlTalk