Forvirret pige, 15 år
28. januar 2026
Hun slog op med mig og nu er vi venner, men jeg kan ikke få hende ud af hovedet og elsker hende stadig
Hej girltalk <3
jeg har fornyeligt haft en pige kæreste lad os kalde hende "s". Så s og jeg havde møttes på tiktok (lidt wierd i know) vi startede bare med at være venner da jeg havde en anden kæreste vi kalder ham "o" jeg snakkede rigtig meget om o til s og s syntes vi var rigtig søde sammen og var den mest støttene ven jeg havde der.
S begynde så at få følser for mig uden jeg vidste det. Da o så slog op med mig for jeg var for trættende var s en af dem som hjalp mig mest igennem det ved at sige ting som "man er skør hvis man kan blive træt af dig" og andre ligne ting. Følte mig elsket igen og mig og s begyndte så at skrive endu mere sammen.
Tror en eller to dage efter mig og o slog op spurgte s mig om om jeg så kunne lide nogen andre og jeg svarede bare at det vidste jeg ikke helt og jeg kunne faktisk ik rigtigt tænke lige og hun forstod det godt.
På vej hjem fra min mor (5 timers lang tog tur) havde mig og s den nok fedeste diskussion, vi sad og diskuterede i 5 timer om hvem der var mest cute og sødest osv. det skete så også dagen efter. Da jeg måder i skole om mandagen (4 dage efter mig og o slog op) kan jeg bare ikke få s ud af holdet og begynder faktisk at indse jeg er begyndt at få følser for hende. Senere på dagen skriver jeg og spørger om der var en grund til hun spurgte om jeg kunne lide nogen og hun svare hun bare var nysgerrig men jeg vidste godt lidt hun løj. kan ikke helt huske rasten af samtalen derefter men jeg ender i vært fald med at skrive hun var speciel for mig og det er sjældent jeg svare nogen SÅ hurtigt og hun syntes også jeg var speciel. Der jeg kommer hjem fra skole skriver jeg til hende igen og spørger hende om jeg må stille et spørgsmål og hun svare med "ja selfølgelig" og jeg skriver "hvis nu jeg spurgte dig om kæreste, vil du så sige ja" hun svarede med "prøv" jeg spørger hende så og hun svare med ja.
Lidt under en måned efter ses vi for første gang og jeg begyndte at elske hende endu mere, vi lavede ikke så meget vi så film og endte med at kysse ret meget. 2 gang vi ses var nærmest magisk jeg var virkelig forelsket, jeg elskede hende så højt. Vi lå og kyssede i min seng og jeg løfter hende op på mig så hun sidder i en cowboy stilling tror jeg det hedder? nå men vi kysser lidt videre mens hun sidder på mig og jeg tager fat omkring hendes sider for at bevæge hende lidt frem og tilbage og hun fortsætter det selv (tror godt i forstår hvor jeg på vej hen)(og jeg spørger jo selfølgelig om alt det jeg gør er okay før jeg gør det). men ca 2 timer efter det så sidder jeg på hende vi kysser hun rør lidt ved mine bryster og spørger om hun må tage sin hånd indunder min bh og jeg siger ja og siger hun også må tage min trøje af hvis hun vil det og det vil hun godt, jeg sidder på hende, uden trøje og jeg kan se hvor meget hun elskede det (og det gjorde jeg også) bagefter tager vi ud og spiser pizza og hun tager hjem.
Få dage senere slår hun op med mig, hun havde det så dårligt mentalt at hun ikke kunne være i et forhold men om vi stadig kunne være venner og jeg forstår det jo selvfølgelig og vi venner nu men jeg kan ikke lade være med at tænke på om jeg har gjordt noget forkert og det ved jeg godt jeg ikke har men alligevel.
Har haft slettet alle sociale medier for under en uge siden og sagde til hende at hvis der sker noget skal hun skrive til mig på sms for jeg vidste hun havde mit nummer, 2 dage efter skriver hun til mig og vi ender med at skrive sammen hele aftenen. det snart en måned siden vi slog op nu og jeg kan stadig ikke får mig til at slette billeder af hende og kan kan ikke får hende ud af hovdet, jeg har også lyst til at sætte hende som min bauggrund igen. Jeg elsker hende så højt at det ærligt gør ondt nogen gange hjælpp.
undskyld for det meget lange brev men syntes skulle have historien og jeg er ordblind så jeg undskylder hvis der er nogen stavefejl

GirlTalks svar
Kære dig,
hvor er det modigt af dig at skrive herind og dele dine tanker med os <3 Det er nogle virkelig fine beskrivelser du har skrevet, og hvor er du god til at sætte ord på dine følelser <3
Jeg vil aller først gerne kommentere på hvor absolut fantastisk det venskab, og senere kærestepar I var, lyder. Det lyder simpelthen så skønt <3 Og hvor er det dejligt at læse, at du har det og den støtte i dit liv <3
Ud fra det du beskriver, så lyder der virkelig som en svær omvending, at I slog op - og puha hvor kan sådan noget bare gør ondt <3 Du er slet ikke alene om at stå og have ondt af kærestesorger <3 Men hvor er det også dejligt at høre, at din kæreste tog sig selv "alvorligt" på den måde, og at du tog så fint i mod det <3
Jeg kan godt forstå, at du nu står og er i tvivl, om du har gjort noget forkert, især når hendes besked kommer så pludseligt. Jeg sidder lidt og tænker på, om du har spurgt hende direkte? Skrevet til hende og sagt, at du sidder tilbage med en følelse af, at du har gjort noget forkert, fordi hendes besked kom så kort tid efter I sås. Det er helt okay at spørge om <3 Hvis hun siger, at du ikke har gjort noget galt, så må du tro på det hun siger - du kan ikke gøre mere. Det er også hendes ansvar at fortælle, hvad hun har brug for, eller hvis der er noget galt. Og hvis hun ikke har gjort det, så kan du ikke gøre mere <3 Du gør det godt nok <3
Men hvad gør du så nu? Årh ha, det er det sværeste spørgsmål i sådan en situation <3 Jeg kunne forestille mig, at det måske kan være lidt svært at være venner med hende, når du har så mange følelser for hende. Hvis det var mig, så tror jeg, at jeg ville stå og have lidt ondt i maven hver gang hun skrev, fordi jeg ikke kunne være sammen med hende på den måde, jeg gerne ville. Ved hun, at du stadig har mange følelser for hende? Det giver så god mening for mig, at du har svært ved at slette billeder med hende osv. Hun har jo været en del af dit liv; en god periode også <3 En ide kunne være at gemme billederne væk? Måske din telefon har en mappe, hvor den kan skjule billederne. På den måde kan du beholde billederne, men du behøver ikke at kigge på dem, hver gang du scroller forbi <3
Den eneste vej ud af kærestesorger er igennem. Og det gør så ondt. Og så med tiden, så gør det mindre ondt. På et tidspunkt så kan man mindes de gode ting, men samtidig er man kommet videre <3 Du skal nok komme igennem det <3
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til bare lidt, og at du finder ro i din situation. Du er absolut ikke alene, uanset hvor ensomt det kan føles <3 Vi hepper på dig <3
Kæmpe kram, Girltalk <33