Ikkemitnavn, 14 år
8. september 2025
Jeg vil gerne være forfatter, men jeg synes det er svært
Jeg har det lidt svært. Hvis jeg prøver at blive forfatter og ligenu er min første bog stadig i gang med at skrives. Jeg har rigtig mange besværligheder med det, hvis jeg skal være helt ærligt. Men en gang i mellem kan det føles lidt som om at jeg ikke kommer nogle steder.

GirlTalks svar
Kære dig
Tak for dit brev til Pigetanker <3
Det lyder som om, at du har et ønske om at skrive en bog, og at blive forfatter, og at du allerede er gået i gang med at skrive på din første bog. Jeg vil starte med at sige, wow, hvor er det bare mega sejt og spændende, at du er  igang med at handle på noget, som jeg tænker, betyder rigtig meget for dig!
Du skriver, at du til tider føler, at du ikke kommer nogle vegne, og har en masse besværligheder med det. Jeg kan forestille mig, at dét at skrive en bog, netop ER en lang og udfordrende proces, fyldt med både frustrationer og spændende øjeblikke. At skrive en bog lyder som et svært (men super fedt) projekt, og min egen personlige erfaring med svære opgaver er, at det oftest er dem der skaber mest frustration, men samtidig også dem der skaber aller mest læring, motivation og stolthed <3
Derfor synes jeg virkelig, at det er sejt, at du prøver, selvom du har det lidt svært og føler som du gør. Men jeg får samtidig lyst til at fortælle dig, at lyder fuldstændig normalt! Gode ting må gerne tage lang tid, og nogle gange kan det føles som om, at vi ikke kommer nogle vegne, selvom vi faktisk bruger en masse tid på tingene. Men hvert et lille skridt fremad tæller! Jeg håber derfor, at du vil anerkende dig selv for at være i gang, også selvom det er svært og måske ikke går så hurtigt, som du kunne ønske dig.
Hvis du har mod på det, så kan du overveje, at lave et overblik over ting, det vil kræve af dig, at få skrevet din første bog - det kunne være et overblik over de kapitler du ønsker bogen skal indeholde, hvilke karakterer der skal være en del af din bog, eller fx. et antal sider du skal skrive på 1 uge, 1 måned eller lignende. Nogle gange kan struktur nemlig hjælpe på at man føler, man rykker sig. Når det så er sagt, så er det ikke noget der nødvendigvis hjælper for alle, så overvej blot, om det måske kunne hjælpe dig.
Uanset, så hepper jeg på dig og din bog!
Endnu engang tak for dit brev, og for at dele dine tanker med os. Du er altid meget velkommen til at skrive til os igen.
Kh.
Lisa