Mathilde, 14 år
15. november 2025
Jeg er i tvivl om jeg er til piger
Hej Girltalk
Jeg er i tvivl om jeg er til piger altså samme køn som mig selv. Jeg synse der er helt vildt mange flotte piger hvor jeg næsten står og savler fordi jeg synse piger er mega flotte. Men seksuelt er jeg tiltrukket af det mandlig kønsdel. Jeg ved ikke om jeg skal springe ud som biseksuel fordi jeg stadig er i tvivl om jeg kan blive forelsket i en pige eller om jeg bare synse de er pæne.
Min familie gør heller ikke rigtigt det hele meget nemmere fordi i familie er vi næsten kun piger og de snakker kun om drenge og mænd. Og siger hele tiden jeg også nok skal finde mig en sød fyr på et tidspunkt. Men jeg synse jo også piger er interessante
Kan du/I hjælpe mig med at kunne finde ud af om jeg er til begge køn?

GirlTalks svar
Kære Mathilde ❤️
Tusind tak for dit brev. Hvor er det stærkt af dig at dele dine tanker. Det kræver mod, og det viser, at du er i fuld gang med at lære dig selv at kende.
Det er helt normalt at være i tvivl om sin seksualitet, især når man er teenager. Mange oplever præcis det samme som dig. De kan synes, at nogle piger er virkelig flotte, men uden at vide helt hvad det betyder, eller om det handler om forelskelse. Det er helt okay at være nysgerrig og usikker. Det er en helt naturlig del af processen.
Det lyder også som om, at din familie mest taler om drenge. Derfor kan det måske være lidt svært for dig at finde ud af dine egne følelser, når du ikke rigtig kan spejle dig i deres erfaringer. Men husk at det er dig, der bestemmer, hvad der føles rigtigt for dig og ikke hvad andre forventer.
Du behøver slet ikke at skynde dig med at finde ud af, hvilket køn du er til. Du skylder ingen at sætte et mærke på dig selv, før du selv føler dig klar. Måske finder du først ud af det med tiden. Mange mennesker oplever også, at deres seksualitet kan ændre sig gennem livet, og det er helt normalt.
Hvis tankerne fylder meget, kan det nogle gange hjælpe at give sig selv lidt ro og ikke presse sig selv til at skulle finde et svar lige nu. Du vil sikkert opdage det helt af dig selv en dag, når du møder en person, dreng eller pige, som giver dig sommerfugle i maven. Og når det sker, er det faktisk mindre vigtigt hvad man kalder sin seksualitet.
Det vigtigste er, at du lytter til dig selv og gør det, som føles trygt og rart for dig.
Jeg håber, at mit svar har givet dig lidt ro i maven. Du er altid velkommen til at skrive igen eller bruge vores chatrådgivning, hvis du får lyst.
Kæmpe knus fra Kirstine ❤️