Hun var som en søster for mig, men jeg tror, at vi er vokset fra hinanden
Kære Girltalk♥️
Jeg er en pige på 15 år
Min veninde skiftede skole i starten af 9 klasse og dette år har været det værste jeg føler mig ikke som mig selv mere.💔
Hun har fået en masse nye venner som der er meget mere populære end mig hun behandler dem bedere end hun gør hved mig 👯♀️
Jeg føller ikke hun gider mig mere vi snakker ikke riktigt sammen mere
Og mine forældre bliver hved med at spørge ind til hende og mit hjerte synker hver gang fordi vi snakker jo ikke sammen mere men det vil jeg jo ønske og jeg hved aldrig hvad jeg skal sige når nogen spørg ind til hende
Vi hvar ustoppelige engang lavede alt sammen tog på Fisketorvet hvar sammen til sent på aftenen på en hver dag.
Alle kendte os som dem der hvar bedsteveninder folk spurgte os hvor hinanden hvar hvis vi ikke hvar mødt op
Og nu kommer der 1 år siden på min Snapchat med minder om hende
Jeg kendte Helle hendes familie hun kendte Helle min
Hun hvar som en ekstra søster får mig jeg hved ikke hvad jeg skal gøre jeg tror vi er vokset fra hinanden jeg har haft mangen bedste veninder men ikke som hende.
Håber jeg kan få svar
Knus Nora 15 år❤️

GirlTalks svar
Kære Nora,
Hvor er jeg så taknemlig for, at du har lyst til at skrive herind - og hvor er det mega modigt af dig <3 Du er så god til at sætte ord på dine tanker, og av hvor må det være hårdt at være dig lige nu <3 Jeg ved, at rigtig mange andre også oplever at stå i en situation, hvor man ikke er så tæt med sin veninde mere - du er slet ikke alene <3
For det første så lyder det så absolut fantastisk for dig, at du har oplevet at have en så tæt veninde - det må være så trygt og skønt <3
Men hvor lyder det også som en så trist situation, du står i nu <3 Årh puha, det kan gøre så ondt. Hvor ville jeg ønske, at jeg kunne trylle det bedre for dig <3
Uanset hvor ondt det gør, så tror jeg, at det er vigtigt, at din veninde får lidt tid. Hun har måske lige nu brug for at snakke med nogle andre og opleve noget andet. Og det kommer vi alle til at få brug for en gang i mellem, sådan er vi bare som mennesker.
Det er vigtigt for mig at sige, at det ikke er dig, der er problemet. Du er ikke for meget eller for lidt, eller én man har brug for plads fra. Du er lige den du skal være. Du fylder det du skal. Du ser ud som du skal. Og du opfører dig lige som du skal. For du er så hamrende værdifuld <3 Så det er ikke dig, der skal gøre noget anderledes. Der er mennesker i den her verden, som mener, at du er lige præcis nok, og lige den du skal være. Dem skal du nok møde - det vil jeg gerne love dig <3
Og måske din veninde bare lige skal bruge lidt tid væk for, at hun ser det igen. Tid væk fra hinanden er ikke altid en dårlig ting - ofte giver det plads til noget nyt og godt <3
Der er rigtig mange veninder, som har haft en periode væk fra hinanden, men så finder hinanden igen senere hen. Det kan både være 1 måned, et halvt år eller et par år. Men det at man har været så tætte før gør ofte, at det er lettere at finde hinanden igen <3 Så jeg vil slet ikke afskrive jeres venskab endnu, hvis jeg var dig <3
Jeg ved godt, at du måske, lige nu, jagter følelsen af det tætte venskab igen. Men måske du kan samle den følelse i flere veninder? Nogle gange, så skal der bare flere personer til, for at skabe den følelse. Fra den ene veninde får du måske en masse grin. Fra en anden veninde kan du få snakke om dybe følelser. Og fra en anden får du måske noget helt tredje. Der er absolut intet galt i at skulle samle på den måde <3
Måske tiden væk fra din veninde også kan være lærerig for dig. Brug tiden til at finde ud af hvem Nora egentlig er uden sin veninde. Og hvem er 15-årige Nora, som har verden fuld af muligheder og mennesker <3
Og når dine forældre eller andre så spørger ind til hende - så mærk efter hele nede i maven, om du kan overskue at fortælle dem, hvad der foregår. Ofte så får vi det faktisk bedre at snakke med nogle om det. Og de vil helt sikkert bare gerne være der for dig <3 Du behøver ikke fortælle dem alt, men sig noget af det - tag det i bidder <3
Du er så værdifuld, og du fortjener at få mange flere venskaber som føles lige så magiske og gode <3
Jeg håber, at du finder noget ro, og at du finder ud af det med din veninde <3 Vi er her altid, hvis du får brug for os igen <3
Kæmpe kram og knus, Mille <3