Pige, 15 år
14. november 2025
Jeg føler mig lidt ‘off’, er det normalt?
Hej.🌸
jeg skriver fordi jeg har et problem jeg ikke kan få svar på andre steder.
og måske også fordi jeg ikke føler at jeg kan snakke med andre om det.
jeg har i et stykke tid følt mig lidt ved siden af mig selv, som om noget var lidt "off"
Og ja det jeg siger nu lyder måske lidt skørt, men jeg føler hele tiden at der er noget "galt" med mig. jeg ved ikke hvad. jeg er en EKSTREM overtænker, og jeg har tit svært ved at rumme mange ting på en gang selvom jeg gerne ville kunne det. Hver gang jeg gør noget tænker keg meget over hvad jeg gør og hvorfor jeg gør det.
Det hele gør det lidt sværer, for min gode vendinde har lige fået konstateret adhd, og hun bliver bare hele tiden ved med at sige "du overtænker da ikke så meget som mig", "jeg har det sværer end dig" og sådan nogle ting. jeg er ikke sur på hende, men hun har svært ved at forstå hvordan jeg rent faktisk har det.
og at snakke med hende ville ikke gøre det bedre.
jeg tænker tit på om det er fordi jeg bare er skrøbelig og sensitiv.
jeg kan bare mærke at det ikke er normalt, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.
tak for at i lyttede, og jeg håber jeg ikke er den eneste der har det sådan her
kh mig🌸

GirlTalks svar
Kære “Pige” 💗
Det er meget modigt af dig at skrive om dit problem! Det er helt okay at føle sig lidt ‘off’ og det lyder ikke skørt. Det er meget normalt at overtænke, det gør jeg også og mange andre har det på samme måde <3
Der er intet galt med dig! Det er svært at rumme mange ting og det er helt normalt at det ikke er helt nemt hele tiden. Det kan være okay at overtænke, men det kan også komme i vejen for mange ting. Derfor forstår jeg godt, at det er svært for dig <3
Din veninde ved ikke, hvordan det er at være dig. Det lyder svært, at hun siger at hun har det værre end dig, fordi hun er blevet diagnosticeret med ADHD. Jeg kan godt forstå. at du tror det ikke virker at snakke med hende, men prøv alligevel at sige hvordan det får dig til at føle, så forstår hun måske♡
Nogle gange kan det være svært at sætte sig i andres sted, så det er virkelig modent af dig, at du ikke er sur på din veninde. Og du er ikke skrøbelig eller sensitiv, du er modig og stærk for at turde at skrive om hvordan du har det og søge efter hjælp!
Tusind tak for at du skriver og du skal vide at du ikke er alene. Der er mange der har det ligesom dig <3
Kærlig hilsen Girltalk♡