Tc, 15 år
25. november 2025
Jeg er ikke over min ekskæreste og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere!
Ham og jeg slog op i april faktisk den 31 april vi ville havde haft vores 4 mådners dag dagen efter. Jeg ved han var et KÆMPE røvhul overfor mig men (jeg ved det lyder cringe) der var noget inde i mig der holdte fast på ham. jeg snakker med en ny super sød dreng som endelig vil gøre alt for mig men jeg kan ikke tænke på anden end den dumme dumme dreng og jeg vil gerne have ham væk fra mine tanker nu
Gode råd?!

GirlTalks svar
Hejsa, kære TC!
Ham, din ekskæreste, lyder virkelig som en person, der ikke skal være en del af dit liv mere, eftersom du skriver, at han har været en kæmpe røvhul. Det er jeg ked af, at skulle gå ud over dig.
Men det, du skriver med at have den følelse, at der bare var noget inde i dig, der holdt fast på ham, er en så normal følelse, man nemt kan få ved en person, når man er forelsket. Man har bare ikke lyst til at give slip, for man vil heller ikke miste den følelse og glæde, man har med personen, man er sammen med, selvom der er de ting, der tegner på, at det ikke er godt for en at være der, hvor man er. Som om man gerne vil være et sted, man ikke skal være. Det skal du i hvert fald ikke have nogen skam over, for det er fuldkommen normalt. Jeg kender også mange af mine veninder, der både har haft og har det sådan, som du har det, så det er helt normalt.
Et godt tip til at komme videre fra ham og faktisk give dig selv lov til muligheden for at møde nye gode mennesker for dig, kunne være ikke hele tiden at lede efter ham. Som fx: ikke hele tiden tænke på, hvor han er, eller hvad han laver, ikke høre hans meninger om dig fra folk og slutte kontakten til ham.
Nu hvor ham den nye søde dreng er kommet til dig først, ville det være et godt tip, hvis du selv er 100 procent klar til at begynde at snakke med den nye dreng. Så kunne du måske prøve at snakke med ham om, at du gerne vil snakke med ham, fordi du synes, han er sød, men du vil gerne tage det lidt mere langsomt i dit eget tempo.
Og husk: Hvis han ikke har lyst til at tage det langsomt, så er det aldrig din skyld. Du skal gøre lige, hvad der passer dig, så hvis han ikke har lyst til at være en del af det, så skal han heller ikke have lov til det. Du skal huske at passe på dig selv og sige, hvad du har brug for, for der skal nok komme en person lige til dig på et tidspunkt i livet, du skal slet ikke stresse på nogen måde.
Hvis du så kan mærke helt dybt inde i dig selv, at du faktisk ikke er helt 100 procent klar til at snakke med en ny og starte helt fra ny, så skal du slet ikke have dårlig samvittighed over for ham, den nye dreng. Det er kun godt og stærkt for dig og dit selvværd. Det er en sej ting at kunne mærke, hvad du helt selv har brug for. Så husk altid at gå efter hjertet. Drenge skal der nok komme mange af gennem dit liv.
Jeg håber, du selv kan mærke, hvad du helt selv har brug for, og også huske altid at gå efter din mavefornemmelse, fordi den ved, hvad du har brug for.
Kærlig hilsen Freya.