Jeg kan blive usikker på min krop, når jeg går på toilettet med de andre
Pigerne i min klasse er begyndt meget at gå på toilet to og to. Det er jo hygligt og det føles trygt at have nogen med hvis der fx kommer nogen og rykker i døren når man er derinde. Men det jhar o så også gjordt at jeg ser de andre pigers private dele på nært hold og det har gjordt mig meget usikker. Jeg føler at de allesammen er smukker forneden end mig for jeg har knupper og mine kønslæber er meget fremtrædene og hænger lissom ud. Jeg har tænkt på om jeg skulle holde op og gå på toilet med andre for det er ikke godt for min seltillid men på den anden side holder jeg også af være sammen med dem på toilet og kan lide at betragte dem imens de sidder der. Hvad tænker i jeg skal gøre?

GirlTalks svar
Kære du <3
Tak for dit brev! Og tak for at sætte ord på det her emne - og din usikkerhed omkring det. Det er super sejt at række ud til os, og jeg er helt sikker på, at du ikke er den eneste, der går med de her tanker.
Jeg forstår godt, at det er svært ikke at sammenligne sig med de andre - og særligt når kroppen udvikler sig og I har den alder, hvor der sker en masse forandringer med kroppen, så bliver man meget bevidst om, hvordan man ser ud. Det er helt naturligt, og helt normalt <3
Jeg forstår også godt, at det kan vække en usikkerhed i dig. Det er en helt reel følelse, og det er helt okay at have det sådan. Du skal vide, at der ikke er noget forkert ved dig, og du er helt, som du skal være. Selvom det fylder rigtig meget, hvilket er helt normalt, når man er 13 år gammel, så skal du vide, at der ikke er to kroppe der er ens. Vi ser alle forskellige ud, og det er helt okay. Det er okay at have behov for at skulle lande i, at kroppen udvikler sig - så hvis du har brug for at gå på toilet alene for at lande lidt i det, så skal du gøre det. Det er helt dit eget private space, og du skal gøre præcis, hvad du har det bedst med. Men jeg synes ikke, du skal lade vær med at gå på toilet sammen med de andre, hvis det udelukkende er fordi du er bange for, at du ser forkert ud. Ingen ser forkerte ud, og alle kroppe er smukke. Husk altid på det <3
De varmeste kram Kathrine