Telefonrådgivning for forældre

Telefonrådgivning for forældre

GirlTalk tilbyder gratis telefonisk rådgivning til forældre, fagfolk og andre voksne, der er tæt på piger og unge kvinder.

Vi tilbyder rådgivning, der er skræddersyet til din situation og med fokus på at støtte din datters trivsel. Vores viden og indsigt omfatter unges vilkår og udfordringer, og vi rådgiver om alt fra vanskelige samtaler med din datter til at håndtere emner som lavt selvværd, ensomhed, angst, selvskade eller selvmordstanker.

Alle rådgivere i forældrerådgivningen har en relevant faglig uddannelse og erfaring med målgruppen.

 

Book en samtale

Mød GirlTalks forældrerådgiver Alexia

Hvem sidder bag telefonerne i GirlTalks forældrerådgivning? En af dem er Alexia. Alexia er oprindeligt uddannet lærer og er frivillig i vores forældrerådgivning på femte år. Alexia har i en længere årrække arbejdet med rådgivning inden for spiseforstyrrelser og selvskade og har derfor bred erfaring i at rådgive forældre og pårørende inden for disse områder. Sammen med vores øvrige forældrerådgivere rådgiver Alexia om alt, hvad der kan fylde i forbindelse med forældrerollen fx håndtering af konflikter og egne følelser. 

Ofte stillede spørgsmål om vores rådgivning

Frivillighed er kernen i GirlTalks arbejde, og vores hjertesag er pigers trivsel. Vi udvælger vores frivillige rådgivere nøje, så vi er sikre på, at de har kompetencer til at varetage en rådgiverfunktion. Derfor har alle rådgivere i forældrerådgivningen en relevant børne- eller sundhedsfaglig uddannelse, samt erfaring med målgruppen. Derudover modtager alle rådgivere løbende undervisning og supervision i forbindelse med rådgivningsarbejdet.

I GirlTalks brevkasse for voksne tilbyder vi fortrolig rådgivning. Det betyder, at rådgiverne har tavshedspligt. Vi beder om din mailadresse for at kunne sende dig besked om svar og link til evaluering af din oplevelse af rådgivningen.

Dit brev og rådgiverens svar vil være tilgængelig i brevkassen her på hjemmesiden, så andre kan læse og få glæde af det. Vi anonymiserer det og udelader navne, stednavne og andre personlige eller detaljerede oplysninger.

Vi tilbyder, at du kan deltage i en brugerevaluering. Vi sletter dine personlige oplysninger efter 12 måneder.

Telefonrådgivningen tilbyder fortrolige samtaler. Rådgivningen bygger på et fortrolighedsprincip, som i praksis betyder, at rådgiverne har tavshedspligt. Du er altså ikke anonym, når du henvender dig, men rådgiverne må ikke dele, hvad du taler med dem om uden for GirlTalk.

I slutningen af samtalen tilbyder vi, at du deltager i en brugerevaluering. Vi sletter dit telefonnummer og eventuelle andre personlige oplysninger efter 12 måneder.

Brevkassespørgsmål og svar, der vises på hjemmesiden, er altid anonymiseret. Du kan dog altid anmode om, at dit brev slettes ved at skrive en mail til info@girltalk.dk