Jeg er til piger, jeg vil bare gerne være normal
Kære Girltalk
Jeg er til piger, tror jeg i hvert fald. Indeni ved jeg godt, at det er en del af, hvem jeg er, men alligevel føler jeg nogle gange, at det ikke er normalt. At jeg er i stykker. Jeg kender ikke andre, der er ligesom mig, og jeg er stadig i skabet. Jeg har ikke mange venner, eller nogen at snakke med om det. Det er rigtig ensomt, at gå med alt selv. Der er også en pige. Jeg er forelsket i hende, men hun er til fyre. Hun er forelsket i en dreng og jeg tror de er kærester. Det er forfærdeligt, at vide hun aldrig vil kunne lide mig. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg vil bare gerne være normal.
Venlig hilsen
-E
GirlTalks svar
- Søg spejling: Måske du kunne prøve at læse nogle af de andre breve her på Pigetanker omkring seksualitet? Det kan nogle gange hjælpe rigtig meget at se sine egne tanker skrevet ned af en anden.
- Giv dig selv lov til at være ked af det: Det er en ægte hjertesorg, du går igennem med hende pigen. Det kunne være, at du skulle give dig selv plads til at græde ud, skrive dine følelser ned i en dagbog eller bare vær lidt ekstra god ved dig selv i denne tid.
- Find et fællesskab: Du kan måske tænke over, om du har lyst til at opsøge fællesskaber for unge LGBT+ personer. Man behøver ikke være "sprunget ud" for at deltage, og det kan være en kæmpe lettelse at møde andre, der ligner en selv.
Jeg gætter på, at du kunne have gavn af at snakke lidt mere om det, når tankerne fylder. Du kan for eksempel finde hjælp hos LGBT+ Rådgivningen eller Sexlinien. De er eksperter på lige netop de her områder og er enormt dygtige og trygge at række ud til. Og ellers er du selvfølgelig også altid velkommen til at skrive ind til os i GirlTalks egen rådgivning. Vi sidder altid klar til at lytte til dig <3
Du er ikke i stykker, kære E. Du er bare lige ved at finde ud af, hvem du er <3
Viden om
Viden om alt det, der er vigtigt for dig! Bliv klogere, bryd tabuer og find ud af, hvordan andre har det med at være ung lige nu.
Pigetanker
Pigetanker er vores brevkasse til dig, der har noget på hjerte. Her kan du dele dine tanker, spørgsmål og følelser helt anonymt eller læse om andre pigers oplevelser og dilemmaer. Brevkassen udgives hver onsdag.
Vil du vide mere om:
- Venskaber og familie
- Krop og sex
- Selvværd
- Kærlighed
- Skole og uddannelse
- Trivsel
- Andet
Alder:
- 10 år
- 11 år
- 12 år
- 13 år
- 14 år
- 15 år
- 16 år
- 17 år
- 18 år
- 19 år
- 20 år
- 21 år
- 22 år
- 23 år
- 24 år
- 24+ år
-
Jeg er en pige på 18, som gerne ville kunne komme under sex
-
En pige der ikke kan finde rundt i livet
-
Mine veninder kan absolut ikke forstå at jeg har tilgivet hende. De mener at utroskab er utroskab uanset om det med en pige eller en dreng
-
Jeg ved jo godt jeg ikke skal sammenligne mig med andre - det er bare så nemt at sige og så svært at gøre
-
Jeg har et crush, og jeg ved ikke, om han kan lide mig, eller hvad jeg skal gøre
-
Nogle gange bliver jeg drillet med, at jeg er grim
-
Jeg er ret usikker på, hvordan jeg ser ud dernede
-
Jeg har kun venner i skolen, og når jeg spørger, om de vil være sammen, skal de altid et eller andet
-
Jeg har ikke lyst til at vågne op vel vidende at jeg enten vil ødelægge alting eller bare være en komplet skuffelse.
-
Hun er begyndt at være sammen med to andre piger, hvor de drikker og bliver fulde og det har jeg ikke så meget lyst til
-
Jeg ved ikke hvordan jeg skal få det endt mellem os
-
Er han også vild med mig, eller er det bare mig som misforstår signaler?