Betty, 12 år
28. december 2025
Han er vild med mig, men jeg er i tvivl om, jeg også er vild med ham
Jeg ved ikke, om jeg er blevet vild med den her dreng. Jeg ved, han er vild med mig, for det har han sagt, og han har også spurgt, om vi skulle være kærester. Og jeg troede egentlig bare, vi var gode venner, men her på det seneste, hvor vi er begyndt at tale mere sammen, er jeg blevet usikker på, om jeg er begyndt at få følelser for ham, eller om jeg bare føler mig bange for at såre ham. Vi begyndte at tale mere sammen for en måned siden, fordi han sagde, han var vild med mig, og jeg kom til at sige, at det var generelt dagen efter, sankede vi sammen, og jeg fortalte ham, at jeg ikke havde følelser for ham. Det tror jeg heller ikke jeg har, men jeg kan mærke mit hjerte banke, når han spørger mig om noget. Jeg ved ikke, om det er, fordi vi har gennemgået så meget på det seneste, og derfor ikke ved, hvad jeg føler. Nogle gange er det svært at finde helt præcis, hvad ens hjerte vil
Pige 12 år

GirlTalks svar
Kære Betty <3
Tusind tak for dit brev! Det er virkelig sejt af dig at dele noget så personligt, og jeg vil prøve at svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Det, du beskriver, er noget, rigtig mange oplever, især når man er ung, og følelser kan være nye og forvirrende. Så først og fremmest: der er ikke noget forkert i det, du føler! <3
Det giver god mening, at du er i tvivl! Når nogen fortæller, at de er vilde med én, kan det sætte mange tanker i gang. Nogle gange kan hjertet banke, fordi man føler sig set, fordi situationen er spændende, eller fordi man er nervøs for at gøre noget forkert eller såre den anden – og det behøver ikke betyde, at man er forelsket. Det kan være svært at skelne mellem følelser, især når man også gerne vil være en god ven! <3
Det er også helt okay, at dine følelser ikke er klare endnu. Man behøver ikke vide alting med det samme. Du må gerne tage dig tid og mærke efter, uden at presse dig selv til at finde et svar. Hvis du lige nu mest føler, at I er gode venner, så er det også en helt fair følelse at have! <3
Det vigtigste er, at du er ærlig – både over for dig selv og over for ham. Du skal ikke være kærester med nogen for ikke at såre dem. Dine følelser er lige så vigtige som hans. Hvis du har brug for tid, er det okay at sige det, eller bare lade tingene være, som de er lige nu <3
Nogle gange tager det tid at finde ud af, hvad ens hjerte vil, og det er helt normalt. Stol på, at det nok bliver tydeligere for dig med tiden <3
Husk, at du altid er meget velkommen til at skrive ind igen eller tage kontakt til GirlTalks  chatrådgivning, hvis du har brug for at tale mere om det – eller om noget helt andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3