Ella, 11 år
13. januar 2026
Hver gang jeg aftaler en aftale med nogen, så fortryder jeg det senere på dagen
Hej
hver gang jeg aftaler en aftale med nogen så fortryder jeg det senere på dagen og jeg ved ikke hvordan jeg skal sige det til personen at jeg hellere vil være sammen med nogle andre men jeg kan jo også gerne være sammen med den anden person
please Hjælp mig<33

GirlTalks svar
Kære Ella <3
Mange tak for dit brev! Jeg vil prøve at svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Det, du beskriver, er meget normalt - og jeg kender det selv så godt! <3 Hvis du både gerne vil være sammen med personen, men også har lyst til noget andet, kan det hjælpe at mærke efter, hvad du egentlig har mest brug for den dag. Du behøver ikke forklare alt i detaljer.
Du kan f.eks. sige:
“Jeg har brug for at ændre planen, men jeg håber, det er okay. Kunne vi finde en anden dag?”
De fleste kan godt forstå, at planer nogle gange ændrer sig. Det vigtigste er, at du siger det i god tid og på en respektfuld måde. Og husk: det er okay både at tage hensyn til andre og til dig selv!<3
Dog vil jeg også minde dig om, at det er vigtigt at holde sine venskaber ved lige! <3 Hvis man oplever at aftalerne med en person ofte bliver aflyst, kan det få en til at føle, at den anden ikke har lyst til at være sammen med en, og det kan gøre rigtig ondt! Husk, at selvom en aftale nogen gange kan føles uoverskueligt, kan det ofte blive rigtig hyggeligt alligevel! <3
Du er altid meget velkommen til at skrive ind igen eller tage kontakt til GirlTalks  chatrådgivning, hvis du har brug for at tale mere om det – eller om noget helt andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3