lili, 11 år
12. januar 2026
Jeg er venner med 3 personer, men jeg føler mig uden for hele tiden
jeg er venner med 3 personer jeg føler mig uden for hele tiden jeg begynder at lege med nogle andre den ene siger til den andre at de ikke skal sige ondskyl fordi at jeg "kun gør det for opmerksomhed" og begynder at bagtale helt vildt om mig skriver til mig at hun skubbede mig ud af venne gruppen med vilje og at jeg er pisse iriterene og at alle ande også hader mig de bliver ved med at bagtale og starte rygter og sende mig onde blikke i timen og det stopper aldrig hvad gør jeg

GirlTalks svar
Kære Lili <3
Tusinde tak for dit brev! Jeg vil prøve at svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Jeg får helt ondt i maven, når jeg læser, det du skriver! <3 Det lyder som en rigtig svær situation, og det er helt forståeligt, at du bliver ked af det og frustreret. Når man føler sig holdt udenfor, bliver bagtalt og mødt med onde kommentarer, kan det gøre ondt og fylde meget i hverdagen og i tankerne. Det er ikke rart, og det er heller ikke okay!
Hvis det er muligt, kan det være en måde at passe på dig selv at tage afstand fra dem, der taler grimt, og i stedet søge hen mod andre, som behandler dig ordentligt! Husk, at det, de siger om dig, ikke er sandt, og at du ikke er forkert, fordi du føler, som du gør. Du fortjener at have det trygt i skolen! <3
Hvis du har mod på det, kan det kan være en god idé at tale med en voksen, du stoler på. Det kunne f.eks. være en lærer eller dine forældre. Det handler ikke om at sladre, men om at få hjælp til noget, der er svært! <3
Husk, at du også altid er meget velkommen til at skrive ind igen eller tage kontakt til GirlTalks  chatrådgivning, hvis du har brug for at tale mere om det – eller om noget helt andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3